Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei |
|
||||||||||
|
Dubai Emiri Şeyh Muhammed bin Raşid el-Maktum’un kızı Mehra, Facebook üzerinden babasına seslenerek; ‘Özür dilerim baba ama akan kanın nedeni bizim paralarımız’ diyor… Doğru söylüyorsun Mehra… Ah bir de Arap Milleti senin anladıklarını anlayabilse… Senin vicdanının sızladığı gibi, keçeleşmiş, taşlaşmış Arap Milletinin vicdanı da bir sızlayabilse… Fehmedebilseler bir senin fehmettiğin gibi Mehra. Mehra ah Mehra, biliyor musun; ilk kez doğru bir laf ettin. Bugün Mısır’da oluk oluk akmakta olan kanın nedeni sizin -o kirli- paranız… Müslüman Kardeşler Teşkilatı’nın (İhvan) yöneticilerinden Muhammed Baltacı’nın 17 yaşındaki kızı Esma sizin o paralarınızla kurşunlandı. Muhammed Mursi’nin Basın Danışmanı Ahmed Abdulaziz’in kızı Habibe’nin kanı da paralarınızla akıtıldı. Rabiatul Adeviyye Meydanı’nda şehit edilen İhvan lideri Hayrat Şatır’ın kızı ve damadı da sizin paralarınızla öldürüldü. Hangisinde bahsedeyim ki Mehra? Ellerinde ne bir molotof kokteyli, ne bir taş ve ne de başka bir şey bulunmadığı halde keskin nişancılar tarafından kurşunlanıp, Firavun Sisi ordusunun tankları tarafından tüm dünyanın gözü önünde üzerinden geçilerek ezilip parçalanan, yakılan ya da ablukaya alınarak tutuklanıp akla hayale gelmedik bilmem hangi içkence alanlarına götürülen tüm mazlum Mısır halkına yapılan işkenceler de sizin paralarınızla yapılıyor Mehra!... Mısır’da kendi halkına ihanet eden Firavun Sisi ve ordusunun yaptığı bu katliamlara tüm dünya ağlarken Arap Milleti nasıl sessiz kalır Mehra?!... Bugün tüm dünya milletleri ayaktayken Arap Milleti nasıl yan gelip yan yatar bilmem ki Mehra?!... Arap Milleti ki, Kur’an onların ana dili… Ne var ki ana dilini anlamayacak kadar sağır, kör ve basiretsiz olan Arap Milleti okudukları Kuran’dan feyiz alamamıştır Mehra?!... Onlardan bahsederken; “Onlar, sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler.” der Rabbimiz. Bu nedenle sen, o babana işittiremezsin Mehra!... Elbette ki; Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin Sisi’ye verdiği paralar, Mursi’ye karşı bir komplodur… Bunu bile bile hala sen babanın fotoğrafı üzerine ‘Afedersin’ diyorsun. Baban olabilir ama bu çağ-dışı Karun’dan ‘af’ dilenecek ne var Mehra? Tüm Arap Milleti’nin sustuğu bir anda sen konuş bari. Sen konuş ki, zulme sessiz kalan Arap Milleti’ne dokunacak ateş sana dokunmasın. Sen konuş ki; Firavun Sisi’ye milyarlar aktararak cunta rejmine verdiği destek nedeniyle ard arda yaşanan katliamlarla akıtılan kan seni boğmasın, kör etmesin. Bari sen konuş ki; yüz binlerin çığlıkları seni sağır etmesin. Sen konuş ki; -Kur’an’i ifadeyle ‘dilsizdirler’den olmayasın. Yalnızca demokratik haklarını geri isteyen ve ülke tarihinin seçilmiş ilk Cumhurbaşkanı Muhammed Mursi’nin görevine dönmesi için sokaklarda barışçıl gösteriler düzenleyen Mısır halkının akan kanın nedeni paralarımız olduğunu söylemen Arap liderlerine ders olur inşallah Mehra. Mehra!... Ah Mehra sen hep konuş! Konuş; bel ki dilsiz Arap halkın uyanan vicdanı olursun Mehra!...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |