..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın tanımı yoktur. -Halikarnas Balıkçısı
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Funda Doğan




8 Mayıs 2013
İlk Mandalina Kokusu  
Funda Doğan
İlk mandalina kokusuyla yıllar öncesinde buluyorum kendimi... Her mandalina kokusu, hazan mevsimine götürmeden önce, küçücük bir evde sessiz bir yasa götürür beni...


:AGDH:
Sonbahar geliyor yine... İlk mandalinaların çıktığı zamanlar ve ilk mandalina kokusu...

İlk mandalina kokusuyla yıllar öncesinde buluyorum kendimi... Her mandalina kokusu, hazan mevsimine götürmeden önce, küçücük bir evde sessiz bir yasa götürür beni...

Bir apartmanın alt katında, ev sahibi gelen ziyaretçileri ağırlıyor evinin daracık odalarında. Bir cuma akşamı ve pazardan alınan sonbahar meyveleri geliyor, her ziyaretçiyle birlikte. Bir anne herkesi karşılamaya çalışıyor, içinde büyüyen acısına rağmen. Gelen sabır diliyor, giden sabır diliyor. Anne bazen ağlıyor, bazen gözleri doluyor, birkaç kelime dökülüyor dudaklarından, sonra yine gözleri doluyor, susuyor...

Evin daracık holünde loş ampül ışıkları dikkatimi çekiyor. Çok karanlık burası. Yusuf’un annesini görüyorum bir ara. Hiç görmemiştim daha önce. Demek ki Yusuf’un hep sevdiği, kendisine şiirler yazdığı annesi bu kadınmış. Sonra Yusuf’tan birkaç yaş büyük olan ablasını görüyorum. Okulda da görürdüm. Hep erkek çocuklarına benzetirdim onu, Yusuf gibi gelmezdi bana, onun gibi çalışkan değildi de. Benimle hiç konuşmadı, ne o günden önce ne de o günden sonra... Ben insanları, etrafı meraklı gözlerle izlerken, bir mandalina kokusu geldi burnuma. Demek ki mandalinalar çıkmıştı, eve başsağlığına gelenler ilk mandalinalardan getirmişti anlaşılan. Çok güzel kokuyordu. Ben ilk mandalinaları hep çok severim, ama biz biraz zaman geçtikten sonra alabilirdik.

Yusuf’un bu evde oturduğunu biliyordum ama daha önce hiç gelmemiştim buraya. Zaten o bizim sokağa gelirdi hep. Hem bizim evimiz okula daha yakındı. Okul çıkışı ve haftasonları bisiklet sürerdik birlikte. Onun bisikleti yoktu, benim bisikletime binerdik sırayla. Annesi söz vermişti ona eğer sınıfını geçerse bisiklet hediye edeceklerdi. Ama o vakte kadar benim bisikletim ikimizindi. Hem okulda da o benimle hep beslenmesini paylaşırdı. Benim önümdeki sırada, en ön sırada otururdu ve her beslenme saatinde evinden getirdiği yiyeceklerin yarısını bana verirdi. Biz birinci sınıftayken en çalışkanları en ön sıraya oturturlardı. O da sınıfımızın en çalışkanlarından biriydi. Matematikte ise en iyimizdi. Ezberi de iyiydi, çok güzel ezbere şiir okurdu. En çok da annesi için okurdu...

Haziran oldu ve biz ikinci sınıfa geçtik. Onun tüm dersleri pekiyiydi. Annesi verdiği sözü tutmalı ve ona bisiklet almalıydı. Maddi durumları bisiklet alacak kadar iyi değildi. Hazirana yetiştiremezlerdi. Nitekim okulların başlamasına yakın bir süre Yusuf o hep hayalini kurduğu bisikletine kavuştu. Benim arkadaşım Yusuf, artık hep bisikletine binerdi, okul açılana kadar, sabahtan akşama kadar...

Birgün bir haber geldi bizim eve. Annem geri geri giden bir kamyonetin bisikletli bir çocuğa çarptığını söylüyordu. Annem Yusuf’un öldüğünü söylüyordu...

Çocuktum... Yusuf’u, beslenme ve bisiklet arkadaşımı ararken kendi evinde, loş odaları olan bir ev, yaslı bir anne karşıladı beni. Bir mandalina kokusu geldi burnuma, düşündüm biz ne zaman alacağız ilk mandalinayı diye...

Mayıs 2013




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güvercin ve Simitçi Teyze
Doğruya Doğru
Annem Bebekleri Çok Severdi
Son Gülümseme
Islak İstiklal

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hadi Yeniden [Şiir]
İçimdeki Sızı [Şiir]
Üşüyorum, Çok Üşüyorum [Şiir]
Sıradan Bir İtiraf [Şiir]
Siyah [Şiir]
Yasaklıya [Şiir]
Benden Bana [Şiir]
Karanlık [Şiir]
Sen de Büyüme Anne [Şiir]
Bir Andı [Şiir]


Funda Doğan kimdir?

Ses. . . Siz. . . Lik. . .

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Funda Doğan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.