..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Şevket Başıbüyük




6 Mart 2013
Siz Siz Olun…  
Şevket Başıbüyük
Siz, bir yazar için yeni bir kitabın yayımlanmasının ne olduğunu bilir misiniz? Muhakkak bilirsiniz ama ben bilmeyenler için bir örnek vermek istiyorum. Bir anne-baba için bir çocuğun dünyaya gelmesi ne ise bir yazar için de yeni bir kitabın çıkması/yayımlanması aynı şeydir.


:ABBJ:
Değerli dostlar, sevgili okurlar bu ara yokum haberiniz oldu mu?

Yokluğumun sebebi, tembelliğim ya da -büyük bir yazar gibi- tatile gitmişliğimden değildir.

Bu ara bilakis daha çok çalışıyor ve daha çok yazıyorum…

Ne mi yazıyorum?

Siz de takdir edersiniz ki, bir yazar için yazı yazmamak en büyük zulümdür. Yazı yazmayan bir yazarı boş dönen bir değirmene benzetecek olursak, boş dönen değirmenin taşları kendi kendini öğütmeye başlar.

Bu ara köşe yazısı yazmıyorum ama kendimce bir şeyler öğütüyorum.

Fazla sürmeyecek, çok yakından buram buram mürekkep kokan yeni bir kitabım çıkacak inşallah.

Siz, bir yazar için yeni bir kitabın yayımlanmasının ne olduğunu bilir misiniz?

Muhakkak bilirsiniz ama ben bilmeyenler için bir örnek vermek istiyorum. Bir anne-baba için bir çocuğun dünyaya gelmesi ne ise bir yazar için de yeni bir kitabın çıkması/yayımlanması aynı şeydir.

Bugüne kadar elhamdülillah beş eserim yayımlandı. En son eserim 2008 çıkmıştı. Meğer aradan beş yıl geçmesine rağmen eser verememişim Daha doğrusu verdim vermeye, hem de şu an yayımlanmayı bekleyen 3 eserim mevcut ancak yayımlayamadım.

Taşralı bir yazar için kitap yayımlamak -bu zamanda- öylesine zor ki.

Kabulüm, günümüz yayıncıları hesap kitabını dada çok para kazanma üzerine yapmış olabilirler lakin bugüne kadar benimle çalışan hangi yayıncı kazanmadı ki?

Bence mesele ‘daha çok para kazanmak’ da değil. Bu zamanda ‘ağzınla kuş da yakalasan’ torpilin ve tanıdıkların olacak.

Bir de büyük düşünecek be birader!

Taşralı olabilirsin ama asla taşralı kafalılarla çalışmayacaksın.

Örneğin (bir hata yaptım) yayımlamak istediğim -son olmayacak- son eserimi bizim ‘yerli bir yayıncık’a gönderdim. Aradan üç gün geçmedi, “eseriniz yayın kurulundan çıkmadı” denildi.

Kalsın, çıkmasın!...

Üzüldüğümü mü bekliyordunuz?
Asla!

Çok iyi oldu.

Hatta ‘müstahakım oldu’ da diyebilirim.

Çünkü ben bu güne kadar kitaplarımı yerli bir yayıncıkta yayımlamadım ki…

Benim eserlerim(elhamdülillah) hep ulusal ve dev yayınları arasında çıkmıştır.

İnanmayanlar “şeyh google” de öğrenebilir.

O halde küçük kafalılarla uğraşacak zamanım yok benim.

Ve beklenen kitap (sürpriz bir yayınevinden) pek yakında okuyucularla buluşacaktır.

Bu nedenle diyorum ki; siz, siz olun, asla küçük düşünmeyiniz.

Küçük düşünmediğiniz gibi küçük düşünenlerle de teşriki mesainizi harcamayınız.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sağır Kaplumbağa
"Karpuz Kabuğu"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.