Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Milletini sevmek anlamı içeren ‘ milliyetçilik’ sözcüğü en çok saldırıya uğrayan sözcüklerin başında geliyor. Tarih bize göstermişdir ki; ulus vizyonunu kaybeden ülkelerin ,ayakta kalması mümkün değildir.Bizi ulus yapan büyük kurtarıcı vatanın sınırlarını kanla çizmenin yeterli olmadığını çok iyi bildiği için, kurtuluş savaşı sonrası “asıl savaş şimdi başlıyor” demiştir. Vatanın sınırlarını kanlarıyla çizenlere bir borcumuz var. Bize bırakılan bu kutsal emaneti, korumak ve sahip çıkmaktır.Atatürk de dahil tüm şehitlerimizin isteği, vatanın üstü kadar, altındaki zenginliklere de sahip çıkmamızdır.Bu topralarda ki zenginlikleri Türküm diyen , emek veren ,kaderini bu topraklara bağlayan, insanlara eşit şekilde yararlandırmak ,ülkeyi yönetenlerin en kutsal görevidir. Vatan toprağındaki zenginliklerinin , sadece kar amacı güden anlayışın ,emrine sunulması, en başta aziz Atamızın kemiklerini sızlatıyordur.Bu gün yapılanlara bakınca gördüğümüz;ülkedeki farklı sınıflar arasındaki uçurumun, iç barışı tehdit eder boyuta varmış olması,geniş halk kitlelerinin, dünyanın en verimli ve en kutsal, bu topraklarında yer altı ve yer üstü zenginliğinden sıfır noktasında yararlandığıdır.Bu sistemin siyasi temsilcileri ,sahip olduğumuz zenginlikleri eşit paylaştırmak yerine, israf ederek ,çılgınca tüketen, çok küçük bir azınlığın emrine vererek, yok etmektedir.Bu anlayışın ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ ile uzak yakın hiçbir ilgisi yoktur.Büyük halk kitleleri eninde sonunda bu talan düzenin farkına varacak, yeni bir siyasi duruş koyacaktır. Gelişmiş ülkeler kendi çıkarları olunca, nasıl ırkçı saldırılarda bulunabileceklerini Afganistan Irak ve Libya’ da gösterdiler.Bu saldırılarda kimsenin aklına humanizim gelmedi.Oysa bize dönüp” sizin Atatürk milliyetçiliğiniz ırkçı, bunu kaldırın” Diyebilme küstahlığını gösterebiliyorlar. Cumhuriyet kurulduğundan bu yana, ezilen ulusları sömürme aracı olarak Atatürk milliyetçiliğinin izine rastlayamazlar. Bizi beğenmeyen AB ülkeleri emperyal çıkarları uğruna ABD ‘ye savaş yaltakçılığı yapmadılar mı?Biz bunları onların yüzüne haykırmayalım diye ,sürdürülen sürekli istikrarsızlastırma poltikaları tv ler vasıtasıyla uygulamada.Buna en açık örneği terörün finansmanına verilen gizli destekte görebiliyoruz. Halkımız bu gün yoksul ve cahilse, bunda dost dediğimiz, bugünkü ülkelerin payının olduğunu yüzlerine haykıracak bir başka Mustafa Kemal mutlaka çıkacaktır. Sözde dostlarımız, kendi halkınıza bilmiyorum nasıl açıklarsınız? Neden bütün gücünüzle yeteneksiz ve yetersiz yöneticileri desteklediğinizi. Ama tarihe bunu açıklayamayacağınız kesin.Üçüncü dünya ülkeleri için sizdeki demokrasiyi asla istemediğinizi biliyoruz. Ulusalcılığın Türkiye’yi dış dünyadan koparacağı yalanına sığınan dönekler ,dış bağımlılığın sürmesine hizmet etmekteler.Ulusalcılık ülkenin menfatını düşünmektir.Ülke çıkarını düşünen bir yapı nasıl dış dünyadan kopabilir?Bağımlılığın boyutunu fazlalaştırmak isteyen sözde aydınlar, utanmasalar, ulusalcılığı özgürlük düşmanlığına eşitleyecekler ve Atatürk milliyetçiliğini ırkçı ,kafatasçı ilan edecekler.Ders kitaplarından çıkarılan Atatürk milliyetçiliğini beyinlerden çıkarmanın mümkün olmayacağını görecekler. Kemalizmi azıcık kavrayan herkes bilir ki;ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ. hangi etnik kökenden olursa olsun, ulusunu özünden çok sevmek demektir .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Medine Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |