..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Aşk ve Romantizm > Mehmet KELEBEK




15 Kasım 2012
Aşk Eksersizleri 2...  
Mehmet KELEBEK

:ADDE:
aşk eksersizleri 2

kumdan kaleler yapıp ketûm direnişlerle gömüyorum sözlerimi yumurtalık sahillerine… berrak gün ışıkları gözlerimden ve okaliptus ağacından geçerken… ocak ayından kış şarkıları döküyorum yakamozlara… andelib olup da şakıyan dilimden bu yabancı toprağa ıslah edilen yurdum diyemiyorum… memleketimin hüznüyle bulanmadan yaşanmıyor diyorum el topraklarında…
aşkın mutantan gürültüsüyle derûni bağlılıklarımın sorgusundan geçiyorum… bir hilkat garibesi şekline bürünüp yalnızlığın düş bahçelerine mahkum ediyorum kendimi… ve artık anlıyorum yeni yeni… yapmam gerekenin süresi içinde yapılıp kararının verilmesi gerektiğini…
rengi bakıra çalıyor gürub vaktinin… leyale savrulan bahar öncesi kırgınlıkları var içimin… saçlarını yalazlayan rüzgarın düşleri ve güzelliğinin revnakıyla efsununa kapılıyorum… tüm zamanlarımı doldurduğunda… nevbaharımın bahçelerinden geçen katarların ağırlığını hissediyorum…
yalnızlık… yusuf’un kuyusu gibi yalnızlık… biriktiriyorum yalnızlıklarımı… çoğaltıyorum… sonra kervanlar bekliyorum yalnızlığıma… başı belli… sonu olmayan kervanlar… deli rüzgarın en delisi beni buluyor… deli divane ediyor kendini saçlarına ve saçaklarına… aşiyan olup savrulduğum rüzgar… alıp beni götürüyor alınyazım kadar uzaklara… dünyayı karışlayan natuvanıma… sonra dünyayı karışlamayı unutuyorum çeşm-i nazında…
ucu bucağı seçilemeyen bir derya uzanıyor önümde… kışın poyrazı sonsuz… ufukum sonsuz… beni ısıtan güneşim sonsuz… gönlümün kuytusu güneşe yamaçlı… toprağın sıcaklığı senden… denizin yakamozu senden…
bu kış çok azimli… beni hırpalamak istiyor… çekilince kuytularıma… mum yakacağım leyale… karanlıklardan emzireceğim yağmur düşlerini… günahsız ve berrak… vuslatına eremediğim sevgi çıkmazlarında… bir günah koşuyor ardımsıra… korkuyorum...
zamanın “di’li geçmiş” safına bırakıyorum… geniş zamanların şimdisinde oyalanıyorum… rüzgara aşık olmak zorluyor beni... bilen biliyor… hoyrat rüzgarın acıttığı yanlarımı… ne hızına yetişebiliyorum sevdalı yüreğimin… ne rüzgarına… sadece kalakalmış özleminle savrulabiliyorum… ne dokunabiliyor tenim tenine… ne de gözlerim düşüyor güzelliğinin düştüğü nesnelere… aşk cümleleri kuruyorum dilinden… lalinden çıkan sesleri bu yüzden bir zırh gibi kuşanıyorum…
hep sensizlikten yana poyraz yönlü açıklarım… öyle deliriyorum… öyle kuduruyorum işte… deli hırçınlık bu benimkisi vakitli vakitsiz… esip geçiyor işte… rüveyda yüreklerden bir delinin arta kalan yanıyım… belli ki bir delinin ezelden ebede en deli haliyim… yalın haliyim… -i haliyim… -e haliyim… -de haliyim… -den haliyim… bütün haliyim… ay haliyim… hilaliyim işte…
en iyisi mi gülüm sen beni bırak… nasılsa ben hep seninleyim... sen hep benimlesin… gül ile bülbül… ateş ile barut… anlasana senle ben yerle gök gibiyiz… aslında gök ve yer birbirinden ayrı görünse de hangi yöne baksan ummanda birleşiriz… hep o ufukta olma isteğimiz belirir… ufkum ol… tüm elementlerimden birleşenim ol… ezel ve ebed yolculuğumda yar-ı gar ol…
yolunun kenarında duruyorum ki… ardın sıra gelenler bana takılıp düşmesinler diye… güvercin topuklarına bakıp arkandan geliyorum… durup arkana baktığında… yönümü suretine değil kendi siretime çeviriyorum… nafile ki ardın sıra gelenlerin tüm kazalarının sebebiyim… gönlümün sana yönlü her duasında kesîf serzenişlerdeyim… aşkına mülteciyim… kurtuluş öykülerinin yiğidiyim… aşufte olup çöllerinde mecnunun gömleği… ya da gedalara rayegan olan cennetin selsebiliyim…

mehmet gelebek
17/01/2011



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Eksersizleri 5...
Aşk Eksersizleri 4...
Aşk Eksersizleri 3...
Aşk Eksersizleri 1

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Demek Sendin Üftadem…
Aşkına İktifa… Ruhuna İktisa…
Aşkın İle Tebah Vü Perişanım
Aşk - I Pinhan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yar Diye Diye Ey Sevgili… [Öykü]
Sen ve O Suskunluk [Öykü]
Sevimli Çakal [Roman]
Sevimli Çakal [Roman]
İns Bedeninde Gülün Soluduğu Aşktan Yansımalar [Deneme]
Kristal Yangınından Düşen Aforizmalar [Deneme]


Mehmet KELEBEK kimdir?

Mehmet KELEBEK 1973 yazında Gaziantep’in İslahiye ilçesinde beklenmedik bir anda mutfakta dünyaya geldi… Çünkü o ana kadar ikiz çocuk dünyaya getireceğini hiç tahmin edememişti annesi… Dünyanın beklenmeyen misafiri, yazmaya lise yıllarında; susmaya ise evlendikten sonra başladı… 6 yıl boyunca sustu… Dili açılalı gönül sarhoşu oldu şimdilerde… 1999 yılında “Onüç Bahar” adlı şiir kitabından 4 şiiri bestelendi… Türkiye’nin en saygın edebiyat dergilerinde ve sitelerinde yazdı, yazıyor… Şiir, deneme, hikaye ve roman türlerinde yazmaya devam ederken neyzenliğine bir de bestekarlık bulaşmıştır… Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi mezunu olup 2000 yılından bu yana Adana’da yönetici/öğretmen olarak yaşamaktadır… Şimdilerde ise sufi anlayışını sevmekte ve onunla dirilmektedir…

Etkilendiği Yazarlar:
yazar ve yaşar...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet KELEBEK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.