Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza |
|
||||||||||
|
hiç değilse bugün, ben, beni yaşamalıyım… yalakalar makama konmuş, kızım bacak kadar boyuyla oğlanın birine âşık olmuş, oğlum okumamış eşşek olmuş, karımın kafama taktığı boynuzmuş , yeri olmamalı hiç birisinin kafamda… bu gün ben salakça fanteziler kurmalıyım. uçuk kaçık şeyler yapmalıyım... mesela, belime bir volkman takmalıyım, içine sıkı bir “rack” şarkı koymalıyım ve kulaklıklarımın sesini sonuna kadar açmalıyım; bir yandan da benden başka kimsenin duymadığı müziğin ritmiyle kafamı sallayarak cadde boyunca yürüyüp, dondurmacının önüne varmalıyım, bir külah dondurma almalıyım! elimdeki dondurmayı yalayarak şehir merkezine yol almalıyım. hiç kimse yaptıklarımın salakça şeyler olduğunu fısıldaşmamalı! hiç kimse tarafından “ti” ye alınmamalıyım…. görüntümü umursayan hiç kimse olmamalı. benim bu halimi “dikkat çekici bir şey” olarak görüp görmemeleri umurumda olmamalı. devletimi yönetenlerin yaptığı aptalca işleri düşünmekten, yaptıklarımın salakça olduğunu düşünmek aklımın ucundan bile geçmemeli. en kalabalık yerde bir köşe başında dikilmeliyim. akıp geçmekte olan trafiğin arasında, sekiz, dokuz kişilik bir grup, ellerinde pankartlarla protesto yürüyüşü yapmalı. protestocular: ─zeugma, birecik baraj gölü’nün suları altında kalmasın!... diye sloganlar atmalı: zeugma, benim umurumda olmamalı önünden geçen protestocu grubu hiç kıpırdamadan seyretmeliyim. onlar hakkındaki düşüncelerim de umurumda olmamalı... hiç değilse bugün, ben, beni yaşamalıyım… bugün, hiçbir şey umurumda olmamalı… (Elazığ,1998…) ...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kemal Yavuz Paracıkoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |