Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza |
|
||||||||||
|
Malatya Belediyesi’nin bu yıl 20’incisinin düzenleneceği ve 8 Temmuz’a kadar sürecek olan Uluslararası Kültür Sanat ve Kayısı Festivali’nin konser ve eğlence Suriye tarafından şehit edilen pilotlarımız için onlara duyulan saygı dolayısıyla iptal edildi. … Malatya Belediyesi’nin, şehitlerimize saygıdan dolayı almış olduğu bu karar tüm duyarlı Malatyalılar tarafından takdirle karşılandı. Malumunuz; 22 Haziran 2012 tarihinde, Doğu Akdeniz’de uluslararası hava sahasında Suriye tarafından düşürülen uçağımızın pilotlarından Yüzbaşı Gökhan Ertan Malatyalı... Şehidimiz Yüzbaşı Gökhan Ertan’ın Samanlı Mahallesindeki evinde bu gün gözyaşı ve yas var… Gözyaşlarının sel olduğu Malatya’da eğlence programı olsaydı uygun olmazdı… Ama Malatya Belediyesi bu ayıbı işlemedi. Başkan Çakır ve ekibinin aldığı eğlence programının iptali Malatya kültürüne, düşüncesine ve şanına yakışır bir karardır. Bu nedenle tüm duyarlı Malatyalılar adına, bu insani düşüncenin gereği olarak alınmış olan bu kararı alkışlıyorum… Malatya Uluslararası Kültür Sanat ve Kayısı Festivali’nin, Berat Kandili’ne denk düşmesi ve açılışının ünlü hafızların katılımıyla yapılmış olması ayrıca takdire şayan ve doğru bir organizasyon olmuştur. Bu duruş Malatya Belediyesi tarihinde bir ilk… Bir ilktir Malatya’da bir eğlence programı yerine, bulutlu bir akşam serinliğinde gök kubbeyi yırtarcasına yükselen Kur’an-ı Kerim tilavetleri… Bir eğlence programı yerine, Güney Afrikalı hafız Abdurrahman Sadien’in, Mısırlı hafız Memduh Cude Saad’ın İranlı 13 yaşındaki hafız Emir Hüseyin’in ve Malatyalı hafız Ahmet Tayyar’ın o davudi seslerinin Malatya semalarında dalga dalga yükselişi bir ilktir. Aslında Malatya Uluslararası Kültür Sanat ve Kayısı Festivali’nde, Kur’an-ı Kerim tilavetleri geceye /Berat Kandili Gecesine şahitlik ederek şehit pilotlarımız Yüzbaşı Ertan ve Teğmen Aksoy’un ruhlarına gönderiliyordu... Malatya Uluslararası Kültür Sanat ve Kayısı Festivali’nde, şarkı-türkü (tepinme) yerine Kur’an-ı Kerim tilavetlerinin okunuşu Suriye’ye ve Esed zihniyetli insanlara gönderilen bir mesajdı… Şehit pilotlarımızdan, hemşerimiz Yüzbaşı Ertan ve Teğmen Aksoy için 6 Temmuz Cuma günü Malatya’da bir tören düzenleneceği söyleniliyor. İnşallah, bu bilgi sağlam kaynaklı ve doğrudur. Bu törende de Malatya kendine yakışanı yapacaktır… Şunu biliyorum ki, ateş düştüğü yeri yakar… Bugün Malatya’mızın Samanlı Mahallesi’ne bir ateş düşmüştür. Biline ki, bu ateş yalnız baba Ali Ertan’ın değil tüm Malatyalıların yüreğine, tüm Türkiye’nin yüreğine düşmüştür. Bu duygu ve düşüncelerle şahadet mertebesine eren 2 pilotumuza Allah’tan rahmet, kederli ailelerine ve tüm milletimize başsağlığı diliyorum… Bu nedenle; Malatya Genel Sanayi ve Ticaret Fuarı ile Kayısı Festivali’nin eğlence programını iptal ettirmekle dik bir duruş gösteren Malatya Belediye Başkanı Ahmet Çakır’a da bir kez daha, bir kez daha, bir kez daha teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |