..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Burcu Özdamar




27 Mayıs 2012
İnsan Bir Kere Yalnız Kaldı Mı...  
Burcu Özdamar
İnsanın en çok korktuğu yalnızlık, aslında hep bir parçamızdır.


:BBFE:
İnsan bir kere yalnız kaldı mı, derinleşir tüm anlamı var oluşların. Farklı bir yerde bulur kendini çoğu zaman, duyar ama anlayamaz, görür ama deler geçer bakışları gözünün önündekini derinlere dalar. Ani bir uyanış gerekir yalnız kaldı mı bir kere insan.

Anlatamadıkça içinde biriktirdiklerini, yeni birini büyütmeye başlar ruhunda. Kimsenin bilmediği, yavaş yavaş herkesten uzaklaştırdığı biri .. Onunla dertleşir sadece, onunla yaşar iyi kötü her şeyi. Yaşayamaz da aslında pek, çünkü artık kendi içinde yalnızdır..
Bir insanın yaşayabileceği en ağır sıkışmışlık hissi kendi içinde yalnız olmak. Duyguların en zoru, en başa çıkılamayanı ve insanı en delirteni.. Kendi kendine kalışların insanı boğduğu ve bir çıkmaza sürüklediği duygu. Gittikçe insanı kendinden bile ayıran duygu..

İnsan bir kere yalnız kaldı mı, güveni bir kere kırıldı mı insanlara karşı, kendini hep yalnız hisseder ve ne olursa olsun yanında kim olursa olsun doldurulamaz bir boşluk taşır içinde. Ne bir anlamı kalır bir zamanlar onu güldüren şeylerin ne de tadı.. Anıları ve olanları düşünmekle geçirir vaktini. Mesela küçük bir an ister yeri gelir, birisi bir bakışıyla anlasın onu, çözsün gözlerindeki ve kalbindeki derinliği, ama yoktur.. Der ki “çok kötüyüm”, birisi omzunu verir ona, kalbini açar ya da mutluluktan uçuyorum dediğinde öyle bir gülümser ki dünyalar hepten onundur artık, ama yine yoktur.. Çabalamak ister birisinin mutluluğu için, birileri uğruna bir şeyler yapabilmek için, ama yoktur...

İnsan bir kere yalnız kaldı mı herşeye anlam katmaya çalışır, unuttuğu ve unutturulan her şeyi aramaya çalışır. İnsan bir kere yalnız kaldı mı geri dönüşü olmayan pek çok yara açılır kalbinde işte. Hepsi bu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Gün

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Annedir "O"
Doğuş
Aşkımız Bir Melodi
Bir Zamanlar Sevmek
Akşam Sohbetleri
Akşam Sohbetleri - 2

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Varlık [Şiir]
Öğreniyorum [Şiir]
Eylül'ün Gidişi [Şiir]
Ben... [Şiir]
Yarımlarımız [Şiir]
Umut... [Şiir]
Kaçışım... [Şiir]
İnsanlık [Şiir]
Tanımsız Hüzün [Şiir]
Arayış [Şiir]


Burcu Özdamar kimdir?

Susarız çoğu zaman bildiklerimize, haykırır hislerimiz de biz adlandırıp anlamlandıramayız. . Böyle anlarda kelimelerime sarılırım hep, can yoldaşlarıma, sırdaşlarıma. . Ve bilirim ki aslında satırlarımdan çıkan her bir anlam pek çok sessiz yüreğin sesidir, ve isterim ki o sessizliklere ulaşıp ses olayım yüreklerine. . İşte bu yüzden yazıyorum, bu yüzden susuyorum, sustukça kelimelerimi canlandırıyorum. . Canlanan her bir kelimemi benim gibi olan ve beni anlayan herkese sunuyorum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Fyodor Dostoyevski, Elif Şafak, İskender Pala, Ahmet Ümit, Hz.Mevlana, Hz.Şems, Ümit Yaşar Oğuzcan, Can Yücel, Can Dündar, Özdemir Asaf, Yılmaz Özdil, Hakkı Devrim


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Burcu Özdamar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.