Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
Bir Pazar sabahıydı... Sokak satıcısının gür, lahuti sesiyle uyandık. “Taksitçi, Halıcı! Taksitçi geldi, hanımlar, beyler!” diye bağırıyor, adeta yırtınıyordu! Eşim, “Şimdi kaynanam uyanır ve onun yuvasını yapar.” dedi bıyık altından gülerek. Sözünü bitirmemişti ki, yukarının panjurları, büyük bir hışırtıyla açıldı. Ardından balkon kapısının cızırtısı duyuldu. Eşim büyük bir merakla cama koştu. Anamın sesi gürledi, odamıza doluşmaya başladı bile: “Taksitçi, halıcı!” diye bağırıyordu. “Buyur hanım teyzem, geldim.” Bir sessizlik oldu. Kısa sürdü ama bu sessizlik. Anam balkondan satıcının tezgâhı üzerine yaydığı halı, kilim ve yollukları görünce azarlamaktan vazgeçmişti: “Kaça yolluklar?” diye sordu. Fiyatını fazla bulunca, bu kez daha satıcıya çattı. “Senden evvel gelen satıcıda daha ucuzdu yolluklar ama almadım.” dedi. “Benim satıcım var’ dedim ona. Seni bekledim.” “Yapma be teyzem!” dedi hayretle satıcı. “Benden önce başka bir satıcı mı geliyor bu sokağa? Haftaya daha erkenden geleyim o zaman. Tamam, teyzem gel aşağıya, beğendiğini al, hem de istediğin fiyattan, kaç tane almak istiyorsan.” Anam, aşağıya, tezgâhın başına inmiş, kız kardeşimin çeyizine dört, bizim koridora da iki yolluk almıştı. Zili çaldı. Salona kadar girerek: “Bunlar da sizin.” dedi, elindeki yollukları salona bırakırken. “Ana”, dedim. “başka satıcı ne zaman geldi de biz duymadık?” Güldü, sinsice. “Oğul”, dedi. “Ben öyle demesem, satıcı yolluk fiyatını düşürmezdi. Bak size de aldım. Kötü mü oldu?” “Sağ ol ana.” dedim. “İyi de oldu.” “Peki, ana adamda yolluk olmayaydı, o zaman ne yapacaktın?” diye soran eşime: “O zaman onun yuvasını yapacaktım! Kavata bak. Sabahın köründe gelmiş, Taksitçi! Halıcı! diye bağırıyor.” dedikten sonra yollukları sırtladığı gibi gitti.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Necmettin Yalcinkaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |