Modern Türk Şiirinde Ece Ayhan
(Hulusi Geçgel) 24 Nisan 2009 |
Modern Şiir |
| |
Ece Ayhan, İkinci Yeni şiirinin özgün şairlerinden biridir. Yayımladıkları şiirlerle, bir yandan yeni bir şiir hareketinin oluşmasına katkıda bulunurken, bir yandan da özgün kalabilmeyi başarmıştır. |
|
Şiirde ve Şairde Kendilik Sorunsalı
(Hulusi Geçgel) 24 Nisan 2009 |
Modern Şiir |
| |
Şiir üzerine düşünen her şair; şiirde dil, biçim-biçem, anlam-anlamsızlık, gerçek, dize, ahenk, yapı vb. üzerine sürekli kafa yormuştur. Bunlardan “şiir ve kendilik” ve “şair ve kendilik” konularıyla ilişkilendirilebilecek olanlarından bazılarına değinmekle yetinilecektir. |
|
Şiir ve Musiki
(Hulusi Geçgel) 24 Nisan 2009 |
Modern Şiir |
| |
Şiir, çoğu zaman dilin anlam yapısı yanında ses yapısından da en geniş biçimde yararlanmaya çalışan bir tür olarak, etkileme gücünü daha çok “ses” yapısından almaktadır. Şiirdeki müzikalite, kelimelerin işitilmelerini sağlayan ses yapılarının armonize edilmesiyle oluşturulmaktadır. |
|
Bir Görüntü (İmgeler) Sanatı Olarak Şiir
(Hulusi Geçgel) 18 Nisan 2007 |
Modern Şiir |
| |
Şiir bir imge sanatıdır. Şiirden imge çıkarıldığında, geriye bu sanattan eser de kalmamaktadır. Orhan Veli, eski şiir anlyışını yıktıktan sonra, "Şiirden imgeyi atmakla hata etmişiz; imgesiz şiir olmazmış" diyerek imgenin şiirdeki yerine işaret etmiştir. |
|
|
Millî his ile dil arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Dilin millî ve zengin olması, millî hissin inkişâfında başlıca müessirdir. Türk dili dillerin en zenginlerindendir. Yeter ki bu dil şuurla işlensin.
Ülkesini, yüksek istiklâlini korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
|
|