..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Aysel AKSÜMER




18 Mart 2011
Su Gibi  
Aysel AKSÜMER
Yağmur tanesi kadar saf ve temiz doğar insanoğlu.. Daha dünyaya ilk merhabasında yaşlar akar gözlerinden tıpkı yağmur gibi. Dokuz aylık anne hasretinin sona erişinin sevincidir kimbilir. Belki de bir bilinmeze gelişin tuhaf korkusudur.


:BAEJ:
Yağmur tanesi kadar saf ve temiz doğar insanoğlu. Daha dünyaya ilk merhabasında yaşlar akar gözlerinden tıpkı yağmur gibi. Dokuz aylık anne hasretinin sona erişinin sevincidir kim bilir. Belki de bir bilinmeze gelişin tuhaf korkusudur.

Pınarlardan çağlayan su kadar berraktır teni. Gülücükler açarken yüzünün pembe bahçesinde daha toprağa ayağı bile dokunmamıştır. Patikli ayakları ana kucağından halıya bile inmemiştir.

Anne, baba ve sudur genelde ilk öğrenilen sözcükler. Çünkü onlarsız bir beden var olma savaşını sürdüremez ki.

Gördüğü ilk yüzdür anası ve babası. En güzel dönemdir her şeyin önüne sunulduğu o günler. Süt annenin göğsünde, şefkat ise onu saran kollardadır.

Hayata karışması için özenle açılan yoldan kontrollu akar önce. Sonra büyüdün sen derler. Bazen ürkerek, bazen gürül gürül bazen de palaspandıras yol alır.

"Su gibisin" denilen çağlar, bir de bakılır ki "su gibi geçti zaman" söylemleriyle hatırlanır.

Su hayattır ve hayat da acısıyla tatlısıyla her şeyi yürekten paylaşmaktır.

Su iyi bir dost gibidir ve üstündeki etiketin hiç bir önemi yoktur. İçinde duru ve kanası içilecek lezzette bir su olduktan sonra kristal bardakmış, sade bir cam bardakmış ne fark eder ki.

Kendini üstün gören her insan, dışa ördüğü kabuğundan bir gün çıkacak ve herkesin giydiği o tek tip elbiseye er veya geç bürünecektir.

"Doğum ve Ölüm" arasına sıkıştırılmış bir ömür yaşıyoruz aslında.. Umarım yapacağımız güzel şeyler için vaktimiz vardır. Geç kalmadan sevdiklerimize bir kez daha sevdiğimizi söylemeliyiz. Güzel olan hiçbirşeyi bir ertesi güne ertelememeliyiz.

Su kadar güzel bir ömür diliyorum herkese.

Saygı ve sevgilerimle..

Aysel AKSÜMER



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fırça Günlüğüm
Mutluluk Düşüncede Başlar
İç Dünyamız
Hayal Fidanları
İlk Yaş Günü
Gülmek
Herkesin Bir Öyküsü Vardır
Çöken Neydi?
Her Doğan Gün Yeniden Doğuştur

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya İyilik Günü
Bir Daha ki Sefere
Keşke
Dokunmak Dokunuyor
Ajda Pekkan
Nereden Başlasam?
Sıradışı Tarzlar
Taksiler Kan Kırmızısı
Ruhumun İçi
Yaralı Ben Ama Kan Yok

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.