Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka |
|
||||||||||
|
Bakalım; bulabildiğim kadarıyla komik/tuhaf soyadları ve artlarındaki gerçek hikayeleri: 1. Osman Nuri Koptagel General. Ölümü 22 Kasım 1942. Acaba soyadı neden Koptagel! Bakalım: General Osman Nuri Koptagel, Harbiye'de Mustafa Kemal Atatürk'ün sevdiği hocalardandı. 'Sıradan 5 kişi Kop ta gel' şeklinde emrettiğini iyi hatırlayan Atatürk tarafından 1934'te kendisine Koptagel soyadı verildi. :) 2. Faik Üstünidman Spor öğretmeni. Ölümü 2 Aralık 1942. - 1870'te 12 yaşında iken Mekteb-i Sultani'ye girdi. - Burada 8 yıl önce okulun ilk jimnastik hocası olan M. Curel'den ve daha sonra onun yerine gelen, önceleri yüzbaşı rütbesiyle Tophane Sanayi Mektebi' nde jimnastik ve yüzme hocalığı yapan Fransız M. Mouiraux'dan ve Harbiye'de jimnastik öğretmeni Martiettini'den dersler aldı. - Mezun olduktan sonra Mekteb-i Sultani'ye Beden Eğitimi hocası olarak atandı. - İlk jimnastik kitabı olan Riyazet-i Bedeniyye ile Jimnastik Mecmua-i Eşkali adlı kitapları yazdı. - 1924'teki emekliliğine dek, Galatasaray Lisesi'nde tam 45 yıl aralıksız Beden Eğitimi Öğretmenliği yaptı. - Ve 1934'te bu performansı 'Üstünidman' soyadıyla ödüllendirildi. :) 3. Şevki Savaşcı İstiklal Savaşı gazisi. Ölümü 9 Eylül 1942. Bu soyadını neden almış acaba, bakıyoruz: - 1910'da yüzbaşı olarak İskenderun bölgesinde İtalyan savaşına katıldı. - 1912'de Podiva bölgesinde Balkan savaşına katıldı. - 1912'de Manastır, Yanya muharebelerine katıldı. - Esir olarak Yunanistan'ın Misolongi kasabasına gitti. - 1913'de esaretten döndü ve Birinci Dünya Savaşı Kolordusuyla Çanakkale cephesine intikal etti. - 1914-1915 yıllarında 26. Alay 2. Tabur Komutanı olarak Çanakkale Savaşları'na katıldı. - 1916'da Kafkas cephesine hareket etti, Ruslarla çarpıştı. - 1917'de Esir olarak Rusyanın Orlof kasabasına sevk edildi. - 1919'dan itibaren Türk Kurtuluş Savaşı'nın başlangıcından sonuna kadar bütün savaşlarda Garp Cephesi emrinde ve 61. Tümen, 174. Alay Komutanı olarak katıldı. - 1922 tarihinde vuku bulan Başkomutanlık Meydan Muharebesi'nde bilfiil ateş altında gösterdiği fedakarlık dolayısıyla TBMM'de Mustafa Kemal Paşa'nın imzasıyla takdirname ile taltif edildi. - 1934'te kendisine soyadı olarak nedense(!) bu Savaşçı uygun görüldü. :) ... Devamı sonra... Evet... Şimdi herkesi 1 dakikalığına kendi soyadını düşünmeye davet ediyorum ;) Bense siz düşünürken şu fıçıdan bir kadeh daha şarap doldurmaya gidiyorum... İlker Fıçıcılar 27 Ocak 2011 :))
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İlker Fıçıcılar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |