..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Ahmet Sargın




10 Kasım 2010
Kırşehir Aşık Paşa 1. Şiir Şöleni  
Kırşehir Şiir Şöeleni

Ahmet Sargın


kırşehir şiir şöeleni


:BJAC:
rşehir şiir şöleni

Tanıdık bir isim oradaydı , birlikte Yozgat Sürmeli Şiir şölenlerini başlattığımız isim; Fuat Dursun, Fuat bey Kırşehir İl Kültür ve Turizm Müdürü olarak görev yapıyor. Orada da ilk şiir şölenini başlatan Fuat Dursun bey olmuştu. Yine tanıdık kültüre - şiire sevdalı bir isimle beraber; Emekli öğretmen Zübeyde Gökbulut’la, bizi Kırşehir’de Krallar gibi ağırladılar ve misafir ettiler.

Kırşehir Aşık paşa 1. ulusal şiir şölenine davetliydik. Kayseri SÖKÜM toplantısından oraya geçtik. Ülke genelinden 25-30 şair arkadaş gelmiş, İlk günü dolu dolu geçirmişlerdi. Biz ikinci gün dahil olduk konukların arasına... Güzel bir mekanda yer sofralarının kurulduğu otantik ortamda selamlaştık şairlerle.... Fuat Dursun bey ve Zübeyde Gökbulut hanımefendi de oradaydı, bizi güleryüzle karşıladılar ve Kırşehir’den ayrılana kadar da yalnız bırakmadılar.

Şiir şöleni 6 Kasım 2010 Cumartesi akşamıydı. İl Kültür Merkezi salonunda toplandık. Salon tıklım tıklım doldurulmuştu. Kendisi de şiire sevdalı İl Emniyet Müdürü Osman Öztürk polis okulu öğrencileriyle aramızdaydı. Onlarla hiç unutamyacağımız bir gece geçirdik diyebilirim. Gür sesleriyle okudukları İstiklal Marşı salondan büyük alkış aldı. Muhteşem bir karşılamaydı bu...

İzleyiciler arasında Kırşehir Valisi Mehmet Ufuk Erden, eşi Yeşim Erden, Milletvekili Mikail Arslan, Garnizon komutanı Jan.Alb. Osman Uçar, Belediye Başkan yardımcısı Veli Şahin, İl Emniyet Müdürü Osman Öztürk, Kültür ve Turizm Müdürü Fuat Dursun seyirciler arasındaydı ve alkışlarla konukların okudukları şiirlere destek veriyorlardı.

Şair Aşık Paşa adına birincisi düzenlenen Kırşehir Şiir Şöleninde kendisi de şair, yazar olan emekli öğretmen Zübeyde Gökbulut’un büyük emeklerinin olduğunu ifade ettiler. Belli ki İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile sırt sırta vermişler bir ilki başarmışlardı. Coşkulu kalabalık, protokoldekiler salondan bir saniye bile ayrılmadılar, bu hepimizi çok mutlu etti. Salonun doluluğu da şairlerin yüzünü güldürdümüştü.

Muhteşem bir şiir gecesi geçirmiştik. Konuk arkadaşlarımız birer birer biyografileriyle takdim ediliyor sahneye çağrılıyordu. Okudukları şiirlerle salondan büyük alkış aldılar.Şüpesiz ki, coşkulu bir geceydi.

Kısa adı İLESAM olan Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği bu şölene özel ilgi göstermiş, destek vermişlerdi. Çünkü Zübeyde Gökbulut Hoca, İLESAM’ın Kırşehir İl Temsilcisiydi... İLESAM Başkanı Şair, Yazar Mehmet Nuri Parmaksız, Yönetim Kurulundan Şair, Yazar İsmet Bora Binatlı ve Şair İlter Yeşilay’da konuklar arasındaydı.

Şölene renk katan sanatçılar da vardı. Kırşehir Abdallar Müzik ve Oyun Topluluğu, Kültür ve Turizm Bakanlığı sanatçıları Abdullah Gündüz ve Cemile Yücel seslendirdikleri parçalarla geceye renk kattılar. Abdullah Gündüz ve Cemile Yücel’in harika yorumları izleyicileri mest etti. Gerçekten de unutulmaz bir geceye tanıklık etmiştik. Kırşehirliler bu ilki başarıyla geçmişlerdi. Şairlerin mutluluğu, heyecanı gözlerinden bir ışık gibi parlıyordu. Geceye damgasını vuran olay ise Kırşehir Emniyet Müdürü Osman Öztürk ve onun disiplinli yeni yetişen idealist gençleri, polis okulu öğrencileriydi.

Şiir şöleni başarıyla noktalanmıştı, ama gece bitmemişti. Hep birlikte yine o otantik mekana geçtik. Burada şiirlerini okuyamayan Kırşehirli şairler sanatçılar bize konser vereceklerdi, ve öyle oldu. Kırşehirli şairler şiirlerini okudular, sanatçı ozan dostlarımız da eserlerini yorumladılar.

Sanatçılar Abdullah Gündüz ve Cemile Yücel buranın da özel konuklarıydı ve o güzel sesleriyle geceyi renklendiren güzide insanlardı.

İkramlar devam ediyordu. Hanımların meşhur içlileri,(bazlama, peynirli, yumurtalı içliler) sofraları doldurmuştu. Hem ikram, hem de eğlence doruk noktadaydı. Emniyet Müdürü şairleri burada da yalnız bırakmadı. Gecenin yorgunluğunu güzel bir mekanda, Termal Kaplıcı otelde attık. Kırşehirliler sanki bize mesaj veriyorlardı.”Konuklar işte böyle güzel mekanda ağırlanmalı” dercesine...

Pazar günü otelde yapılan sabah kahvaltısından sonra Kırşehir’in çeşnisi sayılabilecek bir insanla, onun müzesiyle tanıştırıldık. Toprağın dili sloganıyla öne çıkan ve tamamen topraktan yaptığı heykeller, resimlerle dikkatinizi çeken Recep Dündar’ın mekanındaydık. Recep Dündar bey tüm şairlere işlemeli gümüş yüzük hediye ederek şairlerin dikkatini çekmişti.

Çalışmalarını, el emeği, alınteri ürünlerini zevkle gezdik. Sanırım Recep Dündar Kırşehir’in gerçekten de özel bir çeşnisiydi... Sonra şairİbrahim özdemir Aşık İhvani’nin müzesini ve botanik bahçesini gezdik. İhvani Avrupa görmüş doğaya, tabiata aşık bir insan, tabiki eşi de öyle...

Ayrılma vakti gelmişti. Gezi devam ediyordu ama ben şair dostum Amasyalı Mustafa Ayvalı ve arkadaşıyla ayrılmam gerekiyordu. Kırşehirlilere teşekkür ederek ayrıldık o güzel insanların mekanından. Sağ olasınız, var olasınız Kırşehirli dostlarımız; her şey için teşekkürler.. Selam ve saygılar yolluyorum Yozgat’tan sizlere...

Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER YAZARLAR BİRLİĞ BAŞKANI
.............................................................................................
.............................................................................................

KATILIMCI KONUK ŞAİRLER
.......................................
Abdullah Gündüz-...... Ankara (T.H.M)
Ahmet Sargın-........... Yozgat
Ömer Celep --............ Amasya
Mustafa Ayvalı -.........-Amasya
Mustafa Firengiz --.......Ankara
İsmet Bora Binatlı -.....- Ankara- İLESAM
Vedat Fidanboy--........ Ankara
M. Nuri Parmaksız --.... Ankara- İLESAM
İlter Yeşilay --.............Ankara- İLESAM
Murat Duman -.........- Ankara
Ahmet Eroğlu --.......... .Ankara
Cemile Yücel --Ankara (T.H M )
Pakize Altan --............ Antalya
Emin Zeybek --.......... Bursa
Asuman Soydan Atasayar .İstanbul
Şevki Dinçal --.............İzmir
Hikmet Elitaş --........... Karaman
Mustafa Turani --....... Karaman
İbrahim Şaşma -- ....... Karaman
İsmail Adil Şahin --...... Kayseri
Sergül Vural -- ........... Kayseri
Ali Baş --................... Kayseri
Duran Tamer -.........- Kayseri
Seyit Kılıç --.............. Kayseri
Serdar Atabay--........ Kütahya
Ahmet, Mahir Pekşen -. Sivas
...............................................
KIRŞEHİRLİ OZAN VE ŞAİRLER
...................................................
Kırşehir Abdallar Topluluğu
İbrahim Özdemir
İsa Erdoğan
İbrahim Düğer
Ali Aydemir
Ali Sarı ----- T.H.M
Sait Sargın
Duran Erdoğan
Derviş Ekim
Aşır Ülger
Ahmet Tekkuş --- T.H.M
Recep Dündar
İdris Altuner ----- T.H.M
Zübeyde Gökbulut- -İLESAM Temsilcisi





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yozgat Sevdalıları Şairler Antolojisi - 2021
İsmail Koçakla Vuslat Yolculuğu
Şairler Tarihi Konakları Şenlendirdi
Yozgat'ta Şiir Rüzgarı Esti
Artvin Şiir Şöleni Muhteşemdi
Yozgat Aydıncık Kazankaya Kanyon Festivali
Yozgat Sarıkaya Şiir Etkinliği
2017 Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni
Simurg Ateşini Antalya da Yaktık
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Bayan Üye Kaydı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Git ve Yavuz Katrancı - Bozkırınoğlu
Edebiyatımızın Güçlü Kalemi Harika Ufuk
Yozgat Sorgunlu Ozan Yıldız'a Vefa Gecesi Düzenlendi
Yerköy Yeni Mahalle Merkez Camii İnşaatı
Şair Yazar M. Nihat Malkoçla Röportaj
Hataya Serinyol Şiir Dinletisi
Sevil Mıısrlıoglu - Güneşi Kurşunladık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yozgat Agahefendi İlköğretimde Yazarlık Dersi [Şiir]
Bir Selam Gönder [Şiir]
Yolun Açık Olsun [Şiir]
İçim Yanıyor! [Şiir]
Seni Seviyorum [Şiir]
Kurtlar Sofrası [Şiir]
Yaktın da Gittin [Şiir]
Özledim Seni [Şiir]
Fatma Çetin Kabadayı İle Röportaj [Roman]
Yozgat Fatih Sultan Mehmet Ortaokulunda Kariyer Günleri [Deneme]


Ahmet Sargın kimdir?

Emekli Öğretmen Yozgat Şairler Yazarlar Birliğ Başkanı

Etkilendiği Yazarlar:
Türk Yazarları


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Sargın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.