..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dinler, İnançlar ve Ateizm > Ahmet Sargın




24 Haziran 2010
Yerköy Yeni Mahalle Merkez Camii İnşaatı  
Ahmet Sargın
Yerköy Merke Camii İnşaatı


:BBCJ:

Yerköy'de inşaatı devam eden modern ve büyük bir camiden söz etmek istiyoruz.
Yerköy'ün kalabalık ve bereketli bir cemaati vardır. Özellikle Cuma günleri çarşı esnafı Cuma namazı için camileri tıklım tıklım doldurup çevre camilerine taşarlar.
Yerköy Bedri Aydın Camii, Merkez Ulu Camii, Küba Camii, Ofis Camisi genişletilerek bir sıkıntı giderilmeye çalışılmıştı. Geçen gün Yerköy'e gittiğimde gördüm ki, istasyon meydanına (Yerköy Garajına yakın bir alanda) modern bir camii inşaatı başlatılmış. Görkemli yapı kendini göstermeye başlamış bile…
Caminin örnek şemasını inceledim. Bölgenin en görkemli, en güzel, en büyük camilerinden biri olmaya aday gözüküyor. İnsana gurur veren bir çalışma, hayırlı bir hizmet…
Yeni Mahalle Merkez Camii inşaatını ustalarla birlikte gezdik. Cami yaptırma ve yaşatma derneği temsilcisi Emekli öğretmen Bekir Aşkınla görüştük… Camiler halkın yardım ve desteğiyle yapılan kurumlardır. Allah evi, kutsal mekan olarak bilinir. Cemaati var, yada yok tartışılmaz, halkın hayırları ile yapılır ve Müslümanların hizmetine sunulur. Burada da amaç edinilen duygu bu…
Yerköy yeni Mahalle merkez camii inşaatı bin metrekare geniş bir alanda kurulmuş.
1500 kişilik kapasiteli, büyük bir cami olarak planlanmış. Caminin alt katı işyeri, dükkan olarak düşünülmüş (Caminin ihtiyaçlarını karşılamak üzere) 2. kat Kur'an kursu, kütüphane, Toplantı salonu, imam odası ve gasil hane, cenaze yıkama yeri olarak planlanmış. Tahmini bütçe 2 trilyon lira, bu yıl ki hedeflenen oran inşaatın yüzde 40'ını tamamlamakmış.
İnşaatı gezdiğimizde ana hatlarıyla bu bölümleri görüp incelemelerde bulunduk.
Dernek yönetimini kutlayıp, ne denli büyük bir hizmete talip olduklarını ifade ettik. Camiler Müslümanların toplanma yerleri camiler Allah evi olarak bilinen kutsal mekanlardır. Şu halde Allah Evini yapmak, ibadethane olarak açmak kadar güzel ne olabilir ki? Buralara sahip çıkmak biz Müslümanların asli görevi olsa gerekir.
Camiler Müslümanların ibadet ettikleri yerlerdir. Yer yüzünün en şerefli yerleri olan camilere Allah'ın evi denilmektedir. Camiye giden mümin Allah'ın ziyaretçisi ve misafiri durumundadır.
Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur;
“Evinde güzelce abdest alıp camiye giden kimse Allah'ın ziyaretçisidir. Ziyaret edene Allah ikramda bulunacaktır”
Hz. Osman (r.a.); “Ben Resülüllahın kim Allah rızası için mescit yaparsa Allah'da onun için Cennet'te bir benzerini yapar. buyurduğunu işittim demiştir.” Medine'ye ilk mescit yapılırken duvarı için kerpiç taşıdığı rivayet edilmektedir. Kendisine mani olup kucağından kerpici almak isteyen ashabına; “Gerçek hayat ahiret hayatıdır” (Bu hayatı siz de kazanmak istiyorsanız mescit yapımı için kerpiç taşıyınız) anlamında ikazlarda bulunmuştur.
Yerköy Yeni Mahalle Merkez Cami sizlerin bizlerin, hayır seven Müslümanların yardımlarıyla tamamlanarak ibadete açılacaktır. O muhteşem yapıda bir taşınız. Bir tuğlanız olsun istermisiniz? İşte bunun için fırsat doğmuştur.
Bu kutlu, mübarek yapıya destek olmak isteyenlere müjde veriyoruz. Mübarek üç aylarda hayırda yarışmanız dileğiyle…
(Not: Yardımlarınız için: Bekir Aşkın 0505 387 42 28 nolu telefonu arayabilirsiniz. Ayrıca Cami için açılan hesap numarası Yerköy Ziraat Bankası H. No; 47747437-5001)
Mübarek üç ayların içinde bulunuyoruz.
Bu ayları süsleyen kandil geceleri var.
Dualarımızla temenni ettiğimiz Ramazan ayına kavuşacağız. Dünya fani, her şey geçici, baki olan hayır ve hasenattır. Camiler, çeşmeler, hanlar, hamamlar, hastaneler, köprüler, ibadethaneler, okullar hizmet edilebilecek kurumlardır. Ecdadımız bu tür hayır işlerinin yapımında seferber olmuşlardır.
Bugün bakınız, bunların hepsi toprak oldular.
Ama yaptıkları eserler halen dimdik ayakta, amel defterleri kapanmamış amellerini (Hayırda) devam ettiriyorlar. Böylesine kutsal yerlere hizmet etmek, para harcamak, yardımda bulunmak hizmetlerin en güzeli olsa gerek.
Bilmem ki, cami, mescit yapımının önemini sizlere anlatmama gerek var mı? Her şey fani, baki olan yapılan kalıcı eserlerdir, hayır ve hasenatınızdır… Saygılarımla.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yozgat Sevdalıları Şairler Antolojisi - 2021
İsmail Koçakla Vuslat Yolculuğu
Git ve Yavuz Katrancı - Bozkırınoğlu
Şairler Tarihi Konakları Şenlendirdi
Yozgat'ta Şiir Rüzgarı Esti
Edebiyatımızın Güçlü Kalemi Harika Ufuk
Yozgat Sorgunlu Ozan Yıldız'a Vefa Gecesi Düzenlendi
Artvin Şiir Şöleni Muhteşemdi
Yozgat Aydıncık Kazankaya Kanyon Festivali
Yozgat Sarıkaya Şiir Etkinliği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yozgat Agahefendi İlköğretimde Yazarlık Dersi [Şiir]
Bir Selam Gönder [Şiir]
Yolun Açık Olsun [Şiir]
İçim Yanıyor! [Şiir]
Seni Seviyorum [Şiir]
Kurtlar Sofrası [Şiir]
Yaktın da Gittin [Şiir]
Özledim Seni [Şiir]
Fatma Çetin Kabadayı İle Röportaj [Roman]
Yozgat Fatih Sultan Mehmet Ortaokulunda Kariyer Günleri [Deneme]


Ahmet Sargın kimdir?

Emekli Öğretmen Yozgat Şairler Yazarlar Birliğ Başkanı

Etkilendiği Yazarlar:
Türk Yazarları


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Sargın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.