İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
Fransız Devriminin ardından, o en karmaşık yıllarda, metrenin ölçü birimi olarak yapılandırılması için iki bilim adamı canlarını tehlikeye atarak yollara düşmüştü. Olasılık, ölçülemez olduğu düşünülenin ölçülmesinden başka nedir? Ölçebilen, geliştirmenin de yolunu açmış demektir. Endüstri mühendisliğinin babası Taylor, işçilerin yaptıkları işleri ölçülebilir en küçük adımlarına bölüp bunların standart zamanlarını oluşturmak ve geliştirmek konusunda öncü olmuştu. Ölçmeden verimlilik olmaz. Biz şimdi verimlilik artırmaktan bahsediyoruz ya... Önce ölçmediğimiz şeyleri ölçmeye başlamamız kaçınılmaz. Ölçü sistemimizin adil, hilesiz ve nesnel olması da gerekli. Üniversite sınavlarında sağlıklı bir ölçme sistemimiz iyi kötü var. Bakın, insanlar nasıl verimli sonuçlar almak için büyük zamanlar ve paralar harcıyorlar! Bunun yerine sağlıklı, işe yarayan, önemli bilgiler ölçen, hayata hazırlığı kuşatan bir lise bitirme sınavımız olsaydı... Bu çabalar ona yönelseydi... Daha verimli olmaz mıydı? Ölçüyor muyuz sorusu önemli! Neyi ölçüyoruz sorusu önemli! Nasıl ölçüyoruz, doğru mu, adil mi? Bunlar da önemli! Neyi ölçtüğünüze dikkat edin. Ölçtüğünüz şey, insanların başarılı olmaya çalışacakları şey olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |