Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson |
|
||||||||||
|
NewLand’in en önemli gelir kaynaklarından birisi sanal mevcudiyet. İlk başta düşünebileceğinizin aksine, sanal mevcudiyeti sağlayan altyapıların, yazılımların ve benzeri ürünlerin geliri değil bu. Asıl para getiren, sanal mevcudiyetin eğitimi, izlenen sertifikasyon yolu. Sanal mevcudiyet beynin çok yoğun kullanımını ve küresel ağa çok kanaldan ve farklı zihin seviyelerinden bağlanabilmeyi gerektiriyor. Böyle bir yük idmanlı olmayan bir beyni, sonu ölümle bitecek kadar ‘ısıtabilir’. Fiziksel varlığının yanında tek bir sanal mevcudiyet yönetebilmek için bile bir insanın en az bir yıllık bir eğitim sürecinden geçmesi gerekiyor. Çok zahmetli bir eğitim olmasının yanı sıra aynı zamanda çok da pahalı bir eğitim. Bu ilk süreç, fiziksel olarak NewLand’de bulunmayı gerektiriyor. Dünyanın en sert askerlik eğitimi kadar fiziksel çaba da gerektiren programı hatırladıkça hala kollarım ağrır. NewLand’in şehirlerinin içinde ve etrafında dolaşan vahşi ormanın içinde birkaç kere ölüm tehlikesi atlatarak yaşadığım bu deneyim beni çok şaşırtmıştı. Dışarıya yönelik ilk uygulamalarına katılmıştım. Ne elde edeceğimizle ilgili net olmasa da fikirlerim vardı. Ama bu uğurda katlanmamız gereken eğitimin bu kadar fiziksel yönü olacağını hiç düşünmemiştim. Şu ana kadar söylediklerimden tamamen fiziksel bir eğitim uygulandığını düşünmüş olabilirsiniz. Aslında çok yönlü bir eğitimdi ve temel fikir, insanın çeşitli boyutlarda kapasitesinin yırtılmaya az kalaya kadar esnetilmesine dayanıyordu. Fiziksel mevcudiyetimin yanında ilk sanal mevcudiyetimi kazanmam, bu duruma adapte olmam ve beynimde çok yük oluşturmadan normal bir yaşam sürebilir hale gelmem o bir sene boyunca çektiğim tüm çilelere değdi. Şimdi artık milyonlarca insan NewLand’de bu eğitimi almış durumda. Sonraki sanal mevcudiyetler için NewLand’de fiziksel olarak bulunmaya gerek yok. Edinmiş olduğunuz ilk sanal mevcudiyet yetenek geliştirme çalışmalarının devamı için NewLand’de yeni bir eğitime katılabiliyor. Bu yaklaşımı uygulayabilen insan sayısının bu kadar az olmasına halen şaşarım. Bir sanal mevcudiyet elde edebilecek kadar açık görüşlü, kararlı ve dirençli, üstelik de bu eğitimi alabilecek kadar zengin bir insanın, en yoğun çaba gerektiren işlerinde fiziksel mevcudiyetini kullanmakta diretmesini anlayabilmiş değilim. Ben fiziksel varlığımı artık tamamen keyif aldığım işlere ayırıyorum. Mesela size bu bilgileri aktaran, fiziksel mevcudiyetim. Üçe çıkarmış olduğum sanal mevcudiyetlerimi ne için kullandığımı bilmek ister misiniz? İlk sanal mevcudiyetimden itibaren, her zaman bir sanal mevcudiyetimi yeni bir tane daha eklemek üzere eğitimde tutmayı ilke edindim. İlkini sadece bir yıllık bir eğitimle elde etmiştim, ama şimdi dördüncü bir sanal mevcudiyeti daha yönetebilir hale gelmek için birini beş yıldır eğitimde tutuyorum ve henüz eğitimin sonu ufukta gözükmedi. Sanal mevcudiyetlerimden birisi, tamamen araştırmaya ayrılmış durumda. Sürekli olarak yeni ve eski, henüz bilmiyor olduğum bilgilerin peşinde. Diğer sanal mevcudiyetim ise ticari faaliyetlerimi yönetiyor. (2054'te yaşayan Kamil Asma'nın dilinden, Yazar: Mustafa Acungil)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |