İnsanlar yalnızca yaşamın amacının mutluluk olmadığını düşünmeye başlayınca, mutluluğa ulaşabilir. -George Orwell |
|
||||||||||
|
Ama geçmişe yolculuk hiçbir zaman yapılamayacak. Geçmişe yolculuğun yapılamayacak olduğundan eminim. Gelecekte bir gün geçmişe yolculuk yapılabilir hale gelseydi, bunu yapabilir durumda olan insanlardan biri bir gün çıkıp meşhur bir tarih olayını izlemek ya da buna müdahale etmek için bu yöntemi kesin kullanırdı. Bu durumda da tarihte buna ait kayıtlar oluşurdu. Birkez böyle bir müdahalede bulunulan bir olay olduktan sonra da bunu örtbas etmeye yönelik çalışılsa bile, bu kadar karmaşık bir konuda bu çalışmalar ancak konunun iyce ayyuka çıkmasıyla sonlanırdı. Peki o zaman neden zamanda yolculuğun icat edilmiş olduğunu yazdım? Çünkü geleceğe yolculuk, her insanın her an yaptığı bir şeydir. Geleceği her hayal ettiğinizde, geleceği etkileyecek her kararınızda geleceğe yolculuk yapmış olursunuz. Ya da en azından geleceği etkilemiş olursunuz. Jules Verne'in yazdıklarını düşünsenize! Geleceğe yolculuk yapmamış mı sizce? Ya da benim yazdıklarıma bakın isterseniz: http://www.chip.com.tr/blog/gelecekpostasi/ Hiç gelecek hakkında düşünmediğinizi ve geleceği etkilemek gibi bir kaygınız olmadığını düşünelim; yine de geleceği etkiliyorsunuz, böylelikle geleceğe yolculuk yapmış oluyorsunuz! Mesela bir asansöre binebilen son kişi olmak için azıcık atak davranarak başka bir kişinin kapıda kalmasına yol açmadınız mı hiç? Belki de o kişi asansöre o an binemediği için bir sonraki asansörü beklemek zorunda kalınca, 5 yıldır karşılaşmadığı eski kız arkadaşıyla karşılaştı. Bu karşılaşma onda önemli bir iç kıpırtısına sebep oldu. Akşam da eve gittiğinde, eşiyle zaten uzun süredir sorunlu yürüyen ilişkilerinde her zamankinden daha şiddetli bir tartışmaya sebep oldu bu durum. Bu etkiyle, karısı düşünüp de cesaret edemediği boşanma konusunda artık kararını verdi. 2 ay sonra boşanmış durumdaydılar. Bu biraz kelebek etkisi havasında oldu. Dünyanın bir ucunda bir kelebeğin kanat çırpmasıyla oluşan titreşimin çok uzak bir yerdeki bir insanın canına mal olması gibi bir şey. Hesaplayamayacağımız etkilerden sorumlu değiliz. Ama hesaplanabilir etkilerden sorumlu olduğunuzu, kararlarımızı alırken unutmamakta fayda var.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |