Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Nükleer tehditi ne yapacak insanlar? Unutmak mümkün mü? Japonlar tüfekle ilk tanışmalarından bir müddet sonra tüfeği ülkelerinden silmişler. Uzun süre de ateşli silahlar tekrar kullanılmamış, dünyada giderek daha yoğun kullanılıyor olduğu halde. Peki Einstein'i geriye almak mümkün mü? Atomla ilgili o kadar bilgiyi ortaya çıkaran onca insanın insanlık bilgi birikimine katkısını yok etmek mümkün mü? Değil. Bu bilgiler yok edilse bile, insan bir kez bulduğunu tekrar bulabilecektir. Nükleer tehditle nasıl başa çıkacak insanlık? En ümit verici konu, insanların bu teknolojiye zaten onlarca yıldır sahip oldukları halde henüz dünya yaşamını yok etmiş olmamaları. Nükleer bir dünyada ilk yirmi ekonomi içinde yavaşça da olsa giderek daha üst sıralara da çıkan bir ülke olarak nükleer güce sahip olmamamızdan da rahatsızım. Öncelikle nükleer enerji açısından, sonra da nükleer silah açısından. ABD'nin elindeki, Rusya'nın elindeki, muhtemelen İsrail elindeki, olası gelecekte İran'ın elindeki, halen Pakistan ve Hindistan'ın elindeki bir caydırıcı güce sahip olmadan nasıl rahat olabiliriz? Başbakanıma da, Cumhurbaşkanıma da, Genelkurmay Başkanıma da saydığım ülkelerin herhangi birinin başındakilerden daha fazla güveniyorum. Türkiye gibi dengeleyici bir unsurun elinde enerji kaynağı olarak da caydırıcı bir silah olarak da nükleer güç bulunmalı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |