..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Ahmet Sargın




22 Temmuz 2010
Yozgatlı Küçük İzciler  
Ahmet Sargın
Yozgatlı Küçük izciler yazımdır


:AHDE:



Yozgat’ın tanıtımında
görünmeyen yüzler

Moralim bozuktu, şöyle bir dolaşıp sakinlemek istemiştim. Yozgat’ın yeni mekanı sayılabilecek Kent Park’ta dolaşmaya başladım. Yalnızdım, en yakın arkadaşımla telefonumla dertleşiyordum. Bir anda İl izci Kurulu Başkanı Selim Yaman hocamla karşılaştım. Hoş beşten sonra “Gel Hocam seni birileriyle tanıştırayım!” dedi ve beni fularlı kahverengi giyimli minik izcilerin yanına götürdü.

Kent parkta tiyatro sahnesinin seyirci bölümüne oturmuşlar dinleniyorlardı.
Selam verip aralarına karıştık. Üç beş kare fotoğraf çektirdik. Selim hoca izci lideri Erol Aeteş’e ve minik izcilere seslenip dedi ki;

“Şimdi aramızda değerli bir ağabeyimiz var. Yozgat’ımızın yetiştirdiği tanınmış simalardan biri, gazeteci, şair, yazar, Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı değerli ağabeyimiz eğitimci yazar Ahmet Sargın aramızda!...

Selim Yaman Hocanın bu takdiminden duygulandım. Miniklerin meraklı bakışları altında ezildim. “Aaa yanımızda gazeteci, yazar bir öğretmenimiz varmış!” diyorlardı. Sadece sustum onları saygıyla izledim.

Başta liderleri Erol Ateş olmak üzere 17 kişiden oluşan bir ekiple Çekerek ilçemizin Karahacılı köyünden gelmişler.

Aralarında ilk defa geziye çıkanlar, hatta Yozgat’ı ilk kez görenler vardı. Kent Parkını, Çamlık Milli Parkımızı, Çapanoğlu Camiini, Nizamoğlu Konağını, Hayri İnal Konağını gezip eğlenmişler. Kent Parkta da bizimle tanışmışlardı.

Erol Ateş izci lideri, grubu Çekerek Karahacılı İlköğretim Okulundan 17 kişilik izci kümesinde yer alanlar: Hacer Canboğa, Sefa Kılınçer, Bekir Çetin, Alişan Altıner, Kübra Ünal, Ahmet İnce, Ramazan Akbaş, Hatice İnce, Özkan Bilim, Ekrem Kılınçer, Ahmet Altun, Seyit Ahmet Çetin, Seda Karakurt, Esra Çetin, Ömer Faruk Erbaş, Osman Bulut ve Tayip Kılıç.
Onların cıvıl cıvıl sesleri arasında fotoğraf çekinirken hep birlikte bir izci selamı çaktık. Işıl Işıl parlayan gözleri üzerimizdeydi.

Böyyük bir adam tanımış olmanın edasıyla bakınıyorlardı. Bakışlarına fazla dayanamadım müsaade isteyip ayrıldım. Aralarından…
Aslında bir dönem izcilik kursuna bende katılmıştım ve Bakanlık onayı ile izci lideri sertifikası almıştım. Bakanlık izci lideri temsilcisi o bayanı da unutamıyorum.
Bana saygı duruşunda ata ecdadımıza fatiha okumayı o öğretmişti. O günden beri ben saygı duruşunda fatiha okuyup şehitlerin ruhuna bağışlamayı ihmal etmiyorum.

Yozgat il İzci Kurulu Başkanı Selim Yaman hocaya dedim ki, “Hocam izcilik nedir, amacı, gayesi nedir bana anlatır mısınız?” Çünkü ben bu hizmeti bırakalı tam 30 yıl oldu.
(Selim Yaman hocamdan aldığım notlar)

“İzcilik toplum içinde yapıcı ruha sahip saygılı kendine güvenen, sorumluluk almaya hazır, insanlar yetiştirmeyi, hedefler. Bireyin kişiliğini ve arkadaşlık ilişkilerini geliştirir.
Bir insan da bulunması gereken bütün güzel özellikleri, eğitici faaliyetlerle çocuklara kazandırmayı amaçlar.

Sigara, alkol, kumar, uyuşturucu, kötü ahlak, kaba konuşma, küfür gibi kötü alışkanlıklardan uzak durmayı öğütler. Yetenekleri geliştirir, yardımlaşma duygusunu aşılar büyüklerine saygılı davranmayı, küçüklerine sevgi göstermeyi öğütler.
“İzci Turesi; izci sözünün eridir.
İzci yurduna, milletine, ailesine, sadıktır, izci başkalarına yardım eder, izci herkesin arkadaşı bütün izcilerin kardeşidir, izci bitki ve hayvanları korur, izci bitki ve hayvanları korur, izci büyük sözünü dinler, izci cesurdur, neşeli ve güler yüzlüdür, izci tutumludur, izci dürüsttür…”

Bu notları Selim Yaman hocamdan alırken yazımızın başlığı ile ilgili bir soru yönelttik.
“İzcilerin Yozgat’ın tanıtımına, eğitimine katkısı nedir?..” Yozgat’ta 40’a yakın izci ünitesi kurulmuş. Bunlar Bakanlık tarafından açılan (Hatay, Osmaniye, Çanakkale, Antalya, Manisa, Bursa gibi) Kamplara gidiyorlarmış ve Yozgatlı izcileri temsil ettiklerini ifade ettiler. Bir anıyla Yozgat’ın tanıtımına ne denli katkılarının olduğunu vurguladılar.

İzci liderleri olarak, izci üniteleri olarak ilimizi başarıyla temsil ediyor, Memleketimizin adını duyuruyoruz dediler… Ne diyelim bizde Selim Yaman Hocama ve tüm Yozgatlı izcilere teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER YAZARLAR BİRİLİĞİ BAŞKANI



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yozgat Sevdalıları Şairler Antolojisi - 2021
İsmail Koçakla Vuslat Yolculuğu
Şairler Tarihi Konakları Şenlendirdi
Yozgat'ta Şiir Rüzgarı Esti
Artvin Şiir Şöleni Muhteşemdi
Yozgat Aydıncık Kazankaya Kanyon Festivali
Yozgat Sarıkaya Şiir Etkinliği
2017 Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni
Simurg Ateşini Antalya da Yaktık
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Bayan Üye Kaydı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Git ve Yavuz Katrancı - Bozkırınoğlu
Edebiyatımızın Güçlü Kalemi Harika Ufuk
Yozgat Sorgunlu Ozan Yıldız'a Vefa Gecesi Düzenlendi
Yerköy Yeni Mahalle Merkez Camii İnşaatı
Şair Yazar M. Nihat Malkoçla Röportaj
Hataya Serinyol Şiir Dinletisi
Sevil Mıısrlıoglu - Güneşi Kurşunladık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yozgat Agahefendi İlköğretimde Yazarlık Dersi [Şiir]
Bir Selam Gönder [Şiir]
Yolun Açık Olsun [Şiir]
İçim Yanıyor! [Şiir]
Seni Seviyorum [Şiir]
Kurtlar Sofrası [Şiir]
Yaktın da Gittin [Şiir]
Özledim Seni [Şiir]
Fatma Çetin Kabadayı İle Röportaj [Roman]
Yozgat Fatih Sultan Mehmet Ortaokulunda Kariyer Günleri [Deneme]


Ahmet Sargın kimdir?

Emekli Öğretmen Yozgat Şairler Yazarlar Birliğ Başkanı

Etkilendiği Yazarlar:
Türk Yazarları


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Sargın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.