..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > M.Fatih ÖZDEMİR




22 Haziran 2010
Kararlı Olmayı Zamandan Öğrendim!  
M.Fatih ÖZDEMİR
Zaman'a dair...


:BJCF:
Kararlı olmayı Zamandan öğrendim !

Kimine göre eğlence ve zevkle geçirilmesi gereken bir mefhum , kimine göre her ‘an’ı heba edilmeden ilim ve irfanla geçirilmesi gereken bir nimet..
Kimine göre göreceli bir kavram , kimine göre dördüncü boyut yada hayatın paraleli…

Zaman ; İnsan hayatının bir izdüşümü…

Durmak bilmeyen , sürekli ileriye doğru akıp giden , hiçbir güç ve kuvvetin onu durdurabilmesinin mümkün olmadığı ve bazen yetmeyen bazen de geçmek bilmeyen bir kavram zaman…

Zaman akıp gidiyor ve ben ona bakmakla yetiniyorum sadece.Bir an bile durduramadığım , geriye alamadığım, saatimin kadranından gelen tik tak sesleriyle bezeli en derin kavram , bir keskin kılıç zaman…

Kendisine kıymet verip önemseyenleri önemser , değerini ziyadeleştirir. Kendisine kıymet vermeyenlere de bin misli ile mukabele edip bozuk para gibi harcar adeta. Pişman edip ah vah ettirir de dönüpte bakmaz bile suratına…

Çok kıymetlidir o , çokta acımasız.Bir o kadar da cömert.Kendi değerinin farkındadır , bu yüzden önemsenmek ister.Onu hoyratça harcayanları , akrep ve yelkovan dişlilerinin arasına alıp tik tak tik tak sesleriyle ezer geçer , un ufak eder hiç acımadan.Kıymet verenlere de istedikleri her şeyi cömertce verir.Tebrik ettirir ,takdir ettirir diğer tüm insanlara.

Zaman bana en çok neyi öğretir biliyormusunuz ? Kararlı olmayı !

Her ne şekilde olursa olsun , bir an bile duraksamadan hep ileriye doğru giderek ve hep belli aralıklarla ilerleyerek , istikrarlı ve kararlı olmanın bir sembolüdür zaman…

Kararlılık , bir konuda sebat etmek , tüm engellemelere göğüs gererek hedefe kilitlenmek ve yılmadan usanmadan ilerleyebilmek demek.Kararlı olmak , başarıyı da beraberinde getirir çoğu zaman.Kararlı olmadan önce elbette bir hedef , bir amaç , bir gaye olmalı.Başarılı olmuş insanların hayatlarına bir baktığınızda hepsinin önce bir hedef seçtiklerini , hedefi belirledikten sonra da eyleme geçtiklerini görürsünüz.Herşey bir şeyi başarabilme isteği ile başlar.Ondan sonra da eyleme geçmeli.Zira eyleme geçmeden hiçbir şey somutlaşmaz.

Kararlı olmanın en önemli üç ayağı vardır ki bunlar , azim , inanç ve sabırdır.Eyleminiz de ısrarlı olarak azmetmiş olursunuz.Yapacağınız şeyin doğruluğundan ve gerekliliğinden emin olarak inanmış olursunuz.Ve eyleminizi gerçekleştirirken karşılaştığınız sorunlara , acıya , hazza ve zamana karşı dayanıklılık göstererek sabretmiş olursunuz.

Kararlı olmanın ve başarabilmenin önünde mutlaka engellemeler çıkacaktır.Zira bir tepeden diğer bir tepeye çıkmanın bedeli aradaki vadiye inmektir.Yükseklere çıkmak için gerekirse aşağılara ineceksiniz.Azim ve gayret gösterip kararlı bir şekilde mücadele edeceksiniz ki , bu kararlılığınız size zirvelere çıkabilme hazzını yaşatsın.

Her insan kararlı olup bir şeyleri başarmak ister elbette.Hele ki çoğu insanın beceremediği , vazgeçtiği bir şeyi , sabırla , azimle , kararlılıkla başarabilmek ya da çoğu insanın olmaz dediği şeyleri olur hale getirebilmek çok daha büyük bir mutluluk verir insana.

Tek bir ineği olan köylüyü hatırladım. Bir gün ,o köylüye adamın biri ineğin ne kadar süt veriyor diye sormuş
Köylü şu cevabı vermiş
“İneğim hiç süt vermez.Sütü ondan sizin almanız gerekir’’.

Cesaretimizi toplayalım,ayağa kalkalım,kendi ruhsal dengemizi yeniden sağlamlaştıralım ve kişisel potansiyelimizi açığa çıkarmak için savaşalım.Zamana karşı yenik düşenlerden değil , zamanın ve mekanın efendisi olarak yaradılan ‘insan’ olalım.Zaman geçiyor , şu an karar vermek zamanıdır !

‘Her sabah yeni bir gün doğarken, Bir gün de eksilir ömürden;
     Her şafak bir hırsız gibidir , Elinde bir fenerle gelen…’

Hayırla , huzurla , hoşça bakın zatınıza…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Başlarken...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Damla Hüzün...
Acıyı Şikayetsiz Kabullenmek : Aşk!
Bir Gençlik, Bir Gençlik , Bir Gençlik…
İnsan ve Tesadüfen İnsan...


M.Fatih ÖZDEMİR kimdir?

Bendeniz M. Fatih ÖZDEMİR. 1980 Nisan ayında Manisa'da doğmuşum. İstanbul Pendik İ. H. L mezunuyum. Lisans eğitimimi Selçuk Ünv. İşletme Fakültesi'nde tamamladım. Edebiyatı çok seviyorum. Ne hazin bir öyküdür ki ; lise bittikten sonra bir yönlendiren olmadı ve Edebiyat Fakültesinde okuyamadım. Neyse ki İz Edebiyat var da , içimde sıkışmış kalmış ve bir tutku olmuş bu ayrılığı , visale dönüştürebiliyorum. Teşekkürler İz Edebiyat. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek , Arif Nihat Asya, İskender Pala, İsmet Özel , Mustafa İslamoğlu,Cemil Meriç , Dücane Cündioğlu , Rasim Özdenören...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.Fatih ÖZDEMİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.