..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > M.Fatih ÖZDEMİR




22 Haziran 2010
Başlarken...  
Yazı'ya dair...

M.Fatih ÖZDEMİR


İnsana yazmayı ve kalem tutmayı öğreten O'dur...


:AIBH:
Yazmak nedir ve niçin yazmak ister bir insan? Bu soruya verdiğim yanıt şöyle olmuştu: “Yazmak , bir insanın kendi iç alemindeki inişleri çıkışları , hayattan topladığı artıları ve eksileri kendi alfabesiyle dışa açmasıdır, açmak istemesidir.” Ünlü Fransız yazar Marguerite Duras yazmayı şöyle tarif ediyordu: “Yazmak aynı zamanda susmak,söylememek,sesini kesmek demektir ve gürültüsüz haykırmaktır.” Yazma eylemi konusunda niçin hevesli ve hırslı olduğumu şimdi daha iyi anlıyordum...
İnsanın içinde bir tutku halinde kabarıp taşan yazma ediminin , aynı zamanda insanın temel gerçekliklerinden biri olan yalnızlıktan kurtulmanın da en iyi yollarından biri olduğunu anlamış bulunuyorum.
Anlatılanı anlamak, anladığını bir başkasına anlatmak her insanda zaruri bir ihtiyaçtır aslında.Bu zaruri ihtiyacı şimdiye dek karşılayamamış olmakla, ruhumdaki açlığı hissetmeye başladığım bir zamanda , İz Edebiyatı buldum.Ve bu ilk yazım…
     Yazı yazmak kutlu bir iştir.Bugüne seslenebilmek , yarınlarda kalabilmek gibi bir endişe taşımam gerekliydi yazarken.Sırf yazmış olmak için yazmamalıydım.Herkesin kullandığı kelimelerle , ancak herkesten farklı yazabilmeliydim ki yazdıklarımın bir anlamı olsun.

Ne kadar söz varsa düne ait , şimdi yeni şeyler söylemek lazımdı. Evet şimdi yeni şeyler söylemek lazım.
     
Düşüncelerimizi paylaşmak demek , “anlam”ı aramızda yaymaya çabalamak demek aynı zamanda.Tabii bunun için önce düşünmek gerek.Bir şeyi yazmadan önce ,ne yazacağını,ne yazmak istediğini,kime yazacağını ve neden yazacağını inceden inceye düşünmek…

Yazı yazmak kutlu bir iştir.Bugüne seslenebilmek , yarınlarda kalabilmek gibi bir endişe taşımam gerekliydi yazarken.Sırf yazmış olmak için yazmamalıydım.Herkesin kullandığı kelimelerle , ancak herkesten farklı yazabilmeliydim ki yazdıklarımın bir anlamı olsun.
     İçinde bulunduğumuz şu lahuti zamanların cosku ve heyecanıyla muhabbette buluşsun düşüncelerimiz fikirlerimiz.Bıktık,usandık artık şucu-bucu gibi sonunda –cı,cu eki bulunan nahoş sıfatlara muhatap olmaktan,olunmaktan…Biz kardeşiz ,biz Adem’in çocuklarıyız.
     
Bizim bir selamımız var ; birbirimize her rastladığımızda selamette kalmamız için temenni de bulunduğumuz…

Bizim bir bayrağımız var ; rengini aziz şehitlerimizin kanından almış ,ay ve yıldızın muhteşem uyumuyla semaları kıskandıran…

Bizim bir vatanımız var ; her karış toprağı bedel üstüne bedel ödenerek kazanılmış kutsal , her bir köşesi cennetten bir bahçe olan…

Bizim ortak soframızın kurulduğu evlerimiz var tüm pencereleri sevgi bahçesine açılan…
Şimdilerde sofralarımız daha bir anlamlı , daha bir coşkulu, daha bir kalabalık ve neş’eli…
Sevgiyi ,muhabbeti ,ekmeği paylaşma ayları olan üç ayların içindeyiz.
Paylaştıkça çoğalan , kıymetlenen , sakındıkça değersizleşen dünya nimetlerinin , sahip olandan yoksun olana , severek isteyerek verildiği aylardayız…
Bu zamanları iyi değerlendirenlerden olmamız duasıyla...
     
Hayırla Huzurla,Hoşça ve Dostça Bakın Zatınıza…

‘Ne dünyadan safa bulduk , ehlinden ricamız var,      Ne dergah-ı ilahiden başka ilticamız var’



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kararlı Olmayı Zamandan Öğrendim!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Damla Hüzün...
Acıyı Şikayetsiz Kabullenmek : Aşk!
Bir Gençlik, Bir Gençlik , Bir Gençlik…
İnsan ve Tesadüfen İnsan...


M.Fatih ÖZDEMİR kimdir?

Bendeniz M. Fatih ÖZDEMİR. 1980 Nisan ayında Manisa'da doğmuşum. İstanbul Pendik İ. H. L mezunuyum. Lisans eğitimimi Selçuk Ünv. İşletme Fakültesi'nde tamamladım. Edebiyatı çok seviyorum. Ne hazin bir öyküdür ki ; lise bittikten sonra bir yönlendiren olmadı ve Edebiyat Fakültesinde okuyamadım. Neyse ki İz Edebiyat var da , içimde sıkışmış kalmış ve bir tutku olmuş bu ayrılığı , visale dönüştürebiliyorum. Teşekkürler İz Edebiyat. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek , Arif Nihat Asya, İskender Pala, İsmet Özel , Mustafa İslamoğlu,Cemil Meriç , Dücane Cündioğlu , Rasim Özdenören...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.Fatih ÖZDEMİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.