..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Elvan Çolakoğlu




17 Haziran 2010
El Cevap  
Elvan Çolakoğlu
Kişileri konuşmaktan usandık. Bunun küçük beyinlilerin işi olduğu dikte edildi ya yıllardır. İmtina ettik o yüzden. Olayları sorgulayalım, fikirler düzeyinde tartışalım istedik. Ama ne düşünce ,ne vaka, ne bilimin ışığı, ne belge, ne aklıselim aydınlatamadı onları. Şahsa ait sığ denizlerde onlar gibi olduk, çırpındık.


:BJCB:
Kişileri konuşmaktan usandık. Bunun küçük beyinlilerin işi olduğu dikte edildi ya yıllardır. İmtina ettik o yüzden. Olayları sorgulayalım, fikirler düzeyinde tartışalım istedik. Ama ne düşünce ,ne vaka, ne bilimin ışığı, ne belge, ne aklıselim aydınlatamadı onları. Şahsa ait sığ denizlerde onlar gibi olduk, çırpındık.
Adlarını bile zikretmek istemediklerimizi dilimize pelesenk eyledik.
Velhasıl Başbakan soruyor "Hadi bir de siz düşünün. Neden şimdi?" diye. Belli ki kendisi düşünmüş, taşınmış, etrafındakilere sormuş onlara da düşündürüp taşındırmış, büyük ihtimalle ulemaya sormuş, uykuları kaçmış cevap bulamamış. Sonra çaresizlikten ananı da al git deyip, anasını ağlatıp süt dökmüş kediye döndürdüğü, koyun gibi oylarını inançlarıyla gasp ettiği halde susup oturan az gelişmiş halkına sormaya karar vermiş. Ve soruyor işte neden şimdi? diye.
Ben senin memurunum başbakanım, çobanınım, çiftçinim, öğretmeninim. Ben ne bilirim ki?
Siz bizim amirimiz, büyüğümüz, bir de Başbakanımız değil misiniz?
Bizden daha iyi bilmek değil midir düsturunuz? İşiniz değil midir?
Bir öğretmenin öğrencisini sınava tabi tutması olarak görelim. Hocamız sormuş değer görmüş ya da sınamak istemiş diyelim, boş kâğıt vermemek adına yazalım bir şeyler.
SUAL: Neden şimdi?
EL CEVAP: Şöyle olabilir mi acaba Başbakanım? PKK önemsenmek istemiş olabilir mi? Yıllardır yaz aylarında lanet olası eylemlerine hız verdiklerini sağır sultan bilmiyor mu? Siz genleşeceğiz diye 9 canın kanını yerde bırakmama mücadelesi verirken, al sana 5 misli can, biraz da bana doğru genleş, beni gör, dinle, buralardaki ateşin derdine düş demiş olabilir mi? Dış ilişkilerdeki kredinizi, yaptırımınızı bu yakanıza yapışmış kocaman illet için kullanın demiş olabilir mi?
MİT elinizde, Dışişleri, İçişleri, Adalet, Hukuk, o dibine incir suyu döktüğünüz Silahlı Kuvvetler elinizde. TERÖRİSTİN BAŞI ELİNİZDE. demiş olabilir mi?
BDP de diyor ki: Bu işin çözümü Başbakanın iki dudağının arasında. O iki dudağı başka gafillere tehdit savurmak yerine bu mesele için oynatmanızı istiyor olabilir mi?
Sınav bitti. Geçmek değil niyetimiz.
Daha dün işsizliği de sormuştunuz. Bilen varsa bize de söylesin demiştiniz.
Kopya çekmek de yok.
Biraz da siz bilin hocam.
Bilmiyorsanız, onurluca çekip gidin.
Milli iradenin arkasına da saklanmayın artık.
Bu işin ne Milli'si ne de iradesi kaldı çünkü

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Özür...özür..sonsuz özür..
Gönderen: Elvan Çolakoğlu / , Türkiye
18 Haziran 2010
Hocam Osman kim?:)İnanın bilmiyorum..Affedin ,özürlerimin kabulünü arz ederim.Dalgınlık sanırım .Saygılarımla..

:: Teşekkür..
Gönderen: Elvan Çolakoğlu / , Türkiye
17 Haziran 2010
Mustafa Bey,Osman HOCAM değerli yorumlarınız için teşekkürler.Hürmetler..

:: Aynen Budur.
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
17 Haziran 2010
Bilmek için, gelmemişlerdi zaten... Durum işaret ettiğiniz gibidir. Anlayanların çoğalması dileklerimle teşekkür ve saygılar...

:: Aynen katılıyorum
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
17 Haziran 2010
Teşekkürler.Çok güzeldi;tabii anlayana.Yoksa terörü de muhalefete yıkana değil.Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Si - Bi - Si
Et Yemezsek Ölmeyiz

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Yanlışlık Olmalı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kardan [Şiir]
Hiç Bişey Yokmuş Gibi... [Şiir]
Ez de Hezdıkıme [Şiir]
Bre Çocuk Sana Ne Yargıtaydan? [Deneme]
Keçi Gribi ve Özel Cleveland Sağlık Ocağı [Deneme]
Ak Sakallı Dede [Deneme]
13 Ajans [Deneme]
Koftiden İşler Gereksiz Meseleler [Deneme]
Acı... [Deneme]
Bodytox Detox [Deneme]


Elvan Çolakoğlu kimdir?

İçimde hep birşeyler var,kıpırdayan. Dışarı çıkarmam gerek. Huzursuzum sanki paylaşmam gerek. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Hemingway,Asturias,Russell,Murathan Mungan ,Alev ALATLI


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elvan Çolakoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.