..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yapıtlar > Göktu Kara




25 Nisan 2010
Yazar Esinini Nereden Alır?  
Göktu Kara
Uyanış arenasına tepeden kuşbakışı baktığınızda önce kendinizi görürsünüz. Gerçek sanırsınız ilkin, ama birkaç saniye sonra görüntünün değiştiğini hissedip korkarsınız. Geri çekilirsiniz bir an. Bir derin nefes alıp tekrar bakarsınız. Gerçekte gördüğünüz şeyi yazar eserinin sonunda söyleyecektir.


:AGIC:
Uyanış arenasında atıyla, kılıcını gökyüzüne kaldırarak ilerleyen bir yoksul düşünün. Seyirciler ilgilerini tüm içtenliği ve açlığıyla sunup salyalarını akıtarak alkışlıyorlar. Her hareketi kaçırmayan, her olguyu biçimleyen, tasarlayan bir yazar var seyircilerin içlerinde..


Yoksul atlı, o denli etkili ki yüzündeki her mimik hareketi meydanın ortasında kıpırdamadan duran “cellat’”ını bile coşturuyor.
Tarih ölçeğinde böyle bir yiğidin ardından gidebilecek mangal yürekli cesaret timsalleri bulunabilir. Böylesi bir duruşun her zaman görülmesi mümkün değildir.
Yazı/ yazmak için arenaya gelen sevdiklerinden kaçmış, huzursuz, tek derdi yeni bir ilham bulmak olan yazarımız, içindekini dışa vurmak için gözlerini “Clint Eastwood” gibi kısarak karşıda atıyla duran , aldığı her nefesle geleceği kışkırtan, gözlerinin her devinimiyle ruhunu anlamlandıran ve geçmişi dalgalandıran, kendinde ve “ben” inde varoluş çabasını sürükleyen kahramanına bakıyor, soruyordu.

“..yokluk karşısında cesur olan..”* bu taşralı delikanlının bu arenada ne işi olabilir?

Uyanışın hararetli bir anını yaşayan, güneşin tüm kuvvetiyle sarıldığı , bilgi ateşinin her yanı sardığı bu arenada döneklerin, gammazların,yobazların,hırsızların, pez.lerin , yalancıların ne işi olabilirdi?

Karanlığın sesi gerçekten, doğrudan korkarak inine çekilirken bu yarasalar burada, en önde niye duruyorlardı?.


“Hayatın bütün rastlantılarını yöneten bir içgüdü vardır” sözü aklına geldi yazarın. V.Hugo’nun sözüydü.. Ne güzel sözdür bu..

Uyanış arenasına tepeden kuşbakışı baktığınızda önce kendinizi görürsünüz. Gerçek sanırsınız ilkin, ama birkaç saniye sonra görüntünün değiştiğini hissedip korkarsınız. Geri çekilirsiniz bir an. Bir derin nefes alıp tekrar bakarsınız. Gerçekte gördüğünüz şeyi yazar eserinin sonunda söyleyecektir.

Buzlu bir camın arkasındaki gölgeleri merak eden yazar atlı karakterinin ne yapacağını düşünüp merakla bekliyordu.

Karşı karşıya bulunduğu bu karşıt durumların çözümlenmesi için aniden hareket geçmesi gerekiyordu.

Ayağa kalktı, hızla kendini arenaya attı. Tökezledi, yere kapaklandı. Avucunun içi soyulmuş acıyordu. Atlı delikanlıyla göz göze geldi.

Tam bu anda, atlı genç kılıcını kaldırıp yazarın yüreğine sapladı.

Yazar yapıtındaki çıkış noktasını bulmuştu.

İlham, yüreğinden fışkıran kan damlalarıyla birlikte ışımıştı.

Yazarın okurlarına iletmek istediği, gerçeğin ta kendisiydi. Yazın dünyasına karanlıkla kuşatılmış palavralar değil, kararlı, şaşmaz bir gerçek sunmak amaçtı.

Yaratılan dünya okurları kandırmamalıydı, saçma sapan hülyalar aşılamamalı,onları yüreklerinden bir kılıç darbesiyle sarsmalıydı.

Evet, rastlantı… bir yazarı yönlendiren, harekete geçiren, kahramanına aşık eden şey rastlantıydı.

*V.Hugo, Sefiller..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kalemlerin Ölümleri Üzerine Bir Deneme
Ölü Kitaplar Ülkesi
Okyanus Damlalarına Mektup
Medya - Ateşçileri
Aile İçi Faşizm
Kemal Özer
Hayal Ettirmek İşte Gerçeğim Budur Benim
Gerçek - Abartma - Düş - Gerçek - Doğru I
Cumhuriyete Güven Veren Bir Güneşti
Kendi İçimizdeki Sevgiyi Boğazlamak Yerine Paylaşmak Daha Elzemdir.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düşüm Kanatlanır [Şiir]
Saçma Şair VII [Şiir]
Kurşun Öncü Aydınlıklar [Şiir]
Saçma Şair V [Şiir]
Edalım [Şiir]
Saçma Şair IV [Şiir]
Ardıç Dede [Şiir]
Dilek (3) [Şiir]
Pire Ana [Şiir]
Aydınlık Elinde Çocuk [Şiir]


Göktu Kara kimdir?

Toplumsal yaşantıyı düş-yaşantısıyla birleştirerek bu alanda diğer ozanlara öncü oldu. Yaşadığı düşleri, edindiği birey-usça birikimleri uzay teleskobu gerçekçiliği diyebileceğimiz biçimlerle şiirlerine ve öykülerine yansıttı. Halkın diline yakın ama kendine özgü bir dil kullandı. Değişime açık bir ozan olduğu için hayatında sürekli değişiklikler yaptı. Kara'ya göre şiir ' düşsel unsurların oluşturduğu bir galaksidir'


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.