Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois |
|
||||||||||
|
Sonsuzmuş gibi görünen “aşk” kavramının tükendiği ana gelmiş bulunmaktayız. Yalnızlaşmanın keskinleştiği çağımızda partnerler arasında oluşan devasa uçurumun kaynağı, gelişen teknolojiyle birlikte artan iletişim olanaklarının, bireylerde birlikteliği artırması yerine tam tersi bir etki yaratmasıdır. Yalnızlaşımın biçimlendirdiği tinsel durumlar, tek yaşamanın rahatlığını bireylerde duyumsattığı için, insanlar hoş sohbet bir ortam yerine iletilerle, karşılıklı ekran görüşmeleriyle yetiniyorlar. Çaresizliğin dizginlenemediği, ruhların özgürleşemediği, tüketim çılgınlığının arttığı, insanların birbirini göremediği, görmek istemediği, yüreklerin karardığı zaman köprüsünden geçiyoruz. Bağlanma korkusuyla devinen yürecikler, davranışsal ve sosyal dengenin bozulduğu bu köprüde bir hayalet gibi birbirlerinin yanlarından geçerken herhangi bir elektiriksel bir etki bile duymak istemiyorlar. At gözlüğüyle ilerledikleri ve aynada sadece kendilerini gördükleri için ürkekleşip bir cendere içinde sıkışıp kalıyorlar. Kendileri içindeki aşk kudretini görnek istemeyip başka şeylere, gereksiz, faydasız şeylere meylediyorlar. Kalbin her atımından doğan umutsal vurguyu duyup ama aldırmıyorlar, sadece susuyorlar. Karacaoğlan, “ Ölümden korkup da gününün sayan, ölür gider yar koynuna giremez” derken “zaman “ın önemini vurgulayıp bir an önce sevginin dolu dolu yaşanmasının gerekli olduğunun belirtmiştir. Diyeceğim şu ki: Kendi içimizdeki sevgiyi boğazlamak yerine paylaşmak daha elzemdir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |