Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus |
|
||||||||||
|
Eğitim hayatı içinde hemen hemen herkes bu tür metinleri hayatında bir kez okumuştur. En azından tanışıklıkları vardır yani. Tarihte bir gerçek vardır, zamanla bu gerçek abartılarak düşle yoğrulur. Günümüz bilgi ve bilim/teknoloji çağına gelindiği zaman ilk gerçek yeni kuşaklara nasıl öğretilmelidir? Yani doğruyu nasıl bulmalı?.. Oğuz Kağan’ı bilirsiniz. Işıktan doğduğu, Gökyüzlü olduğu, Ağzının ateş, perilerden güzel olduğu anlatılır. Ayrıca, Annesinden ilk sütü emdikten sonra konuştuğu, çiğ et, çorba ve şarap istediği, kırk gün sonra büyüdüğü ve yürüdüğü gayet abartmalı bir şekilde verilir. Ayaklarının öküz ayağı, belinin kurt beli, omuzlarının samur omzu, göğsünün ayı göğsü olduğundan bahsedilerek abartma ifrat (bir şeyde aşırıya gitmek) derecesine çıkartılır. Sorularım şunlar: Sizce bu gerçek olabilir mi? Aklınız ve mantığınız böyle bir şeyi kabul edebilir mi? Usa, bilime önem veren birisi iseniz yanıtınız, “ hayır, olamaz.” olmalıdır. Yazıya biraz mizah katmak ve düşündürtmek adına bir fıkrayla giriş yapalım. “Adamın biri bir akıl hastanesini ziyareti sırasında, başhekime sorar: Bir insanın akıl hastanesine yatıp yatmayacağını nasıl belirliyorsunuz? Başhekim: Bir küveti su ile dolduruyoruz. Sonra hastaya üç şey veriyoruz. Bir kaşık, bir fincan ve bir kova. Sonra da kişiye küveti nasıl boşaltmayı tercih ettiğini soruyoruz. Gelen yanıta göre akli ve mantıki durumunu değerlendiriyoruz. Başhekim gülümseyerek adama, “Peki, siz ne yapardınız?” diye sorar. Adam: Normal bir insan kovayı tercih eder. Çünkü kova kaşık ve fincandan büyük. “Hayır!” der başhekim. Normal bir insan küvetin tıpasını çeker.”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |