Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau |
|
||||||||||
|
Sen sana verilen gerçek yaratılmışı tekrar yaratırsın, biri aynı tanrısı için peygamberi öldürürken, bir digeri aynı peygamber için ölür. Fayda veya zarar degil kainat nesneleri ve canlıları arasındaki bu ilişki, yaratılanı yeniden yaratma, bir damıtım ruh imbigi, ama damıtılan ve imbikten geçen her şey damlanan kapta farklı oluyor, kendi imbigini yapan, yaptıgını sanan canlı, hiç birşey senin elinde degil aslında hakim oldugun tek şey hakim olamayacagın tek şeyin oldugunu bilmeden, bütün diger imbiklerden kendininde geçtigini bilmez. Sen ne kadar varsan, ne kadar damıtabiliyorsan, ne kadar çok ayrıştırabiliyorsan, burnundan , gözünden, kulaklarından, teninden geçerek, sen denen imbikte başladıgı andan itibaren damıtılmaya, kainatın üstünde döndügü matematik senin önünde saygı ile egilir tüm yanlışlarına ragmen, çıkan her damla seninin yarattıgındır. benimkilerde benim, aynı damla hiç olmadı olmayacak. Sanmaktan ibaret olan yolculuk olmak dagına çok az varır, sanmak edebiyatı, olmak gerçek yaşanmışlıgı dogurur, sadece Tolstoy kelimelerle oynayan sonrada onları kirli çuvalına sokan olmadı, belki biraz kafka, cemil meriç, gerçegin suretleri.... İnsan ne ile yaşar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cabal Babil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |