..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > sonsuz travma




2 Eylül 2002
Dışarıdakilerden misiniz ?  
Bir Psikiyatri Servisinde yattınız mı hiç ? Yoksa Dışarıdakilerden misiniz ?

sonsuz travma


Bir Psikiyatri Servisinde yattınız mı hiç ? Yoksa Dışarıdakilerden misiniz ? Bu yazı, içeridekilerden biri tarafından yazılmıştır. Dışarıdakilerden biri olduğunda, bir yanı içeridekilerle kalacak olan biri tarafından..


:ECGB:
     Bir tarafınızda, içindeki seslerle boğuşan şizofren dostunuz, diğer tarafta alkolün bertaraf ettiği, zor yürüyen bir bedende erken yaşlanmış bir delikanlı.. Bir tarafta, ayakları yerden çok uzakta manik atak durumunun en üstlerinde, arada aşağıya coşkuyla bağıran bir başka dost. Bir diğer tarafta depresyonun ağında, hayatın ağırlığını yenmeye çalışan dostlar, aldıkları elektro şoklar.. Askerde yediği dayaklardan sonra kendini psikozların içinde bulmuş delikanlı... Sesi güzel ve tek derdi şarkı söylemek olan, oysa sözlerini dahi tam olarak hatırlayamayan yirmi yaşında bıyıkları yeni terlemiş çocuk.. Bir de hayatlarının son baharında olanlar.. Kimisi çocuklarının ondan kurtulmak için oraya attığını düşünüyor, kimisi onlardan kaçtığını..

     Serviste bitmeyen ve bitirilemeyen tek şey çekilen acı.. İlaçlar işe yarıyor kimilerinde.. Oysa gülmek bile anlamını yitiriyor böylece.. Ortada bir şey yokken, ilaçların verdiği etki ile gülme krizleri geçiriyor insanlar.. Gülmenin anlamının olmadığı yerde, acı, yanık sesle söylenen türkülere eşlik eden, kimi zaman içe kimi zaman dışa akıtılan göz yaşları.

     Ve bitmeyen, bitmeyecek bir öfke.. Ayrı bırakılmışlığın, tüketilmişliğin, delidamgası vurulmuşluğun karşısında duran ve her yeni gün insanı ayakta tutan o öfke.. Sakinleştirilmeli günün her ilaç vakitlerinde.. Yoksa hemşiresi, doktoru, yani dışarıdaki, kaldıramaz bu vebali tek başına.. Öfkenin getirilerine göğüs geremez..
Bir kaç yanık türkü, bir iğne ile cezalandırılıyor, üç gün kendinize gelmenize engel bir iğneyle..

     İsteseniz de istemeseniz de, içeridekilerden biri olduğunuzda, artık gizliden de olsa acıların tümünün ortağısınızdır.. Bundan soyutlanmanın imkanı yok.. Son ses müzik dinleseniz kulaklığınızı takıp, yine de acı'nın ben buradayım diye haykırışlarını duyarsınız, tıpkı elektro şok sırasındaki iniltileri duymanız gibi..

     Siz hiç içeridekilerden oldunuz mu ? İnsanlığın yükünün ağırlığını bu denli duyan insanlardan biri oldunuz mu ? Yoksa o yüke bir yenisini ekeyenlerden misiniz ?
Orta okul sıralarında öğretmeni 5 değil 4 verdi diye bir gecede bütün kitabı ezberleyen, sonra, her şeyi okuyup duran gencin sorumluluğunu duymadınız değil mi içinizde.. Mental problemleri olanlara kalbinizi açmadınız, hep korktunuz ve uzak durdunuz onlardan.. Oysa onlar, dışarıdakilerden korkulması gerektiğinin en güzel ispatını veriyorlar, her biri bir kitap olacak öyküleriyle. O öykülerden birini okumayı denediniz mi hiç ?

     Tek dostunun alkol olduğunu düşünen tükenmiş arkadaşa sırt çevirenler aranızda dolaşan dışarıdakiler.. Askerde dayak atan komutanlar yine dışarıdakilerden.. Bir çocuğun hassasiyetini anlayamayacak kadar not düşkünü öğretmenler yine dışarıdakiler..

     İçeridekileri "deli" sananlar dışarıdakiler.. Oysa biz içeridekiler biliyoruz, çok iyi biliyoruz ki, her birimizin başka başka problemleri var, bunu kabul etmekle başladık işe ve çaba gösteriyoruz iyileşmek için. Ve tüm bunlar, sorunları yokmuş gibi dışarıda yaşayanlar, sorunlarını arkadaşına ikram ettiği alkolle, askerine attığı dayakla, öğrencisine verdiği düşük notlarla gizlemeye çalışan dışarıdakilerin asla gösteremeyeceği kadar cesaret ister.. Dışarıdakilerin yarısı, içeridekiler kadar duyarlı olsaydı, dünya daha yaşanılabilir bir yer olurdu..

     Bir adım ötesi dışarısı, dışarısı insanı "deli" eden dışarısı, alkole yönelten dışarısı, şiddetin kol gezdiği yer dışarısı.. Eğer bir gün bile geçirmediyseniz "içeri"de, dışarıdaki yaşamınıza mutlu mesut devam edersiniz ve bir o kadar da vebal boynunuzda asılı kalır..

     Bir ziyaret saati, bir psikiyatri servisine gidin, cebinizde bir dolu paket sigara olsun. Hiç bir sigara ikramı karşısında orada göreceğiniz bakışları göremezsiniz. Bir "merhaba arkadaşım, geçmiş olsun." deyin, belki de hayatınızdaki en anlamlı sözleri sarfetmiş olacaksınız. Bir kez bakın gözlerinin içine, acıyarak değil, dostça ve sorumluluğunuzun bilincinde olarak, bir bakın. O gözlerde göreceğinizi başka hiç bir yerde göremeyeceğinize, kelimelere çeviremeyeceğinize garanti verebilirim..

     Mahallenizdeki "deli" ye, gördüğünüz bir mental bozukluğu olan insana bir dokunun, "merhaba" deyin, sigara verin ya da bir parça ekmek, en önemlisi insan olduğunu hissettirin, insan olduğunuzu hissetmenin en iyi yoludur bu..

     Dışarıdakilerden biri iseniz ve bu satırlarda yüreğinize dokunan bir şey bulduysanız, içeridekilerden biri olma potansiyeliniz (buna insan olmayı da ekleyebilirsiniz) hala var demektir. Bulunduğunuz yeri, bir de çemberin içinden görün ve "insanım" demenin ne zor olduğunun farkına varın..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Dışarıdakiler - İçeridekiler
Gönderen: Ömür İsfendiyaroğlu / İstanbul / Türkiye
12 Haziran 2007
İnsan psikolojisiyle özellikle ilgileniyorum. Son günlerde özellikle şizofreni insanların cesur hayatları ile,sizin yazınızı okurken bir kez daha sizinle yaşadım sanki ve çok etkilendim. Derin bir anlatım; sizin tabirinizle dışarıdaki aslında kendileri dışında belki de fazla bir şeyi önemsemeyen insanları etkileyebilir umarım. ben de son öykümde şizofren bir hayatı anlatmaya çalıştım tabii gözlemlediğim kadarıyla fakat sizin yazılarınızı okudukça ne gibi eksiklerim olduğunu da farkına vardım. " Nar\'ın Bahçesi" isimli yazım henüz izedebiyatta yayınlanmadı ama sizin görüşlerinizi paylaşmak istediğim bildiririm. Sevgilerimle... Ömür

:: Tesekkur ederim
Gönderen: Ruki / ABD
3 Eylül 2002
Herkesin malesef hala ulkemizde yaptigi gibi gizlemeyi,gizlenmeyi tercih edebilirdin .Oysa sen her yazdiginla,her kelimenle dunyani, travmani anlatirken,bilsen ne cok insana da el uzatiyorsun ve yardim ediyorsun!Insan beyninin hastaliklari,psikiyatrik problemlerimiz hakkinda insanlarimizi egitmede sen de yazilarinla, siirlerinle cok degerli bir aktivistsin artik.Ilerde yazacaklarini heyecanla bekliyorum. Gittikce daha kalabalik olacagiz bu dayanismada, bilgi paylasma grubunda.Hosca kal ve tekrar tesekkurler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cehennemim ve Hiçliğe Yolculuk
Bıdık Oğlan'a (Verilememiş) Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umut(suzluk) Üzerine
Noktayı Koymak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Travmalar -1 [Şiir]
Travmalar -5 [Şiir]
Ölüm Yaşamdan Ehven [Şiir]
Travmalar -3 [Şiir]
Travmalar -2 [Şiir]
Travmalar -4 [Şiir]
Olmayacak Olan [Öykü]
Kısa Bir Hikaye [Öykü]


sonsuz travma kimdir?

Sonsuz bir travma halinden baska ne açıklayabilir, hayatı(mı) bilmiyorum.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © sonsuz travma, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.