Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka |
|
||||||||||
|
¿ Umut elimde kötü bir silaha dönüşebilir ancak, oysa umutsuzluk bir çelik yelekten daha koruyucudur. ¿ Umudun olmamasının karşılığı umutsuzluk değildir, kuşkusuz umutsuz olmanın karşılığının umutlu olmak olmadığı gibi. ¿ Din ve tasavvuf saf umutlu insanın varlığını sürdürebileceği yegane alanlardır, yoksa her yerde umut ve umutsuzluk aynı insanda kardeşçe yaşayabilirler. ¿ Olabileceklerin arasında en çok olmasını istediğimiz gerçekleştiğinde, bunu umut etmiş olmamıza bağlayamayacağımız gibi, istediğimizin gerçekleşmemesi durumunda umutsuzluğun hesabına bir puan daha yazılır. ¿ Umut edip gerçekleitiremediğimiz şeyler karşısında duyduğumuz hayal kırıklığının -ki büyüklüğü en az umudun büyüklüğü kadardır- insanları umut etmekten alıkoymaması ancak metafizik ve din ile açıklanabilir. ¿ Hayat her birimiz için akıp gidiyor. Hayatı durdurmayı umut etmekten daha umutsuzca ne olabilir ? Belki umutsuzca durdurmayı umut etmek. ¿ Bir şeyi sadece umut ettiği için gerçekleştiren kişilere ancak , sufiler, dervişler, azizler ve peygamberler arasında rastlanır. Sıradan insanlar için umut, geleceklerine tahakküm getirme çabasıdır -boşuna-. Oysa gelecek, umut edilenle değil, olanla var olur. ¿ Olacak olan, umut edilen olup olmadığını asla önemsemez. Gelecek umut karşısında koca bir kaygısızlıktır. ¿ Bir insanın yapabileceği bir şeyi umut etmesinden daha büyük bir çaresizlik ne olabilir ? ¿ Hayat, umut ve umutsuzluktan bağımsızdır. Oysa insanlar, umut olmadan yaşayamayacaklarını sanırlar. Bu umutsuzluğun öldürücü olduğu düşüncesi gibi koca bir yalandır. ¿ Uçağa binen herkes inebileceğini umut eder. Düşen bir uçaktaki insanların ölümü bu umutları yüzündendir. Yoksa motora giren küçük bir kuş yüzünden değil. Oysa umudun katil olduğunu gizlemek için insanoğlu her uçakta iki kara kutu bulundurur. ¿ Umut yanlızca düş kırıklığı vaad eder. Bu vaadi görmeyen acemi kumarbaz -insan- bir sonraki eli oynamak için umuda güvenir. Bu elde ve öncekilerde kaybetmiş olsa da. ¿ Umut edip uğradığınız hayal kırıklıkları, umutsuzca istediğiniz bir şey gerçekleştiğinde aldığınız hazdan daha hafif ve daha az değildir. ¿ Tünelin ucundaki ışığa umutla bakan insan, güneşe doğru koşarken trenin altında kaldı. Oysa umutsuz olan, kendini trene hazırladığı anda güneşle karşılaştı. Umut iyi sonu garantilemediği gibi, umutsuzluk da kötü sonu garantilemez. ¿ Eğer kayıtsızlık tarafından her ikisi de yok eldilmediyse umutsuzluk, en kötüye karşı tek sığınağımızdır. ¿ Belki de istediğimiz şeyler, umut ettiğimiz için gerçekleşmiyor. Tarihin gerçekleşmemiş umutlardan oluşmasının bir açıklaması olmalı. ¿ Einstein olmayı umut etmek kimseyi Einstein yapmaz. Hele Einstein'ı asla. Einstein'ı Einstein yapan Einstein olmayı umut etmiş olmamasıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sonsuz travma, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |