Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift |
|
||||||||||
|
Aydınlarımızın televizyon kanallarında sıkça tartıştıkları rüşvet,iltimas ve yolsuzluk suç mu?Yasalar önünde evet,ama toplum vicdanında tartışmalı… Neden tartışmalı? Çünkü toplumsal kurallar,o toplumda yaşayan insanların kabullerine bağlıdır.Bunun tarihte örneği de vardır. Mesela eski Isparta devletinde “hırsızlık” beğenilen bir davranış olarak kabul görmüştür.Belli bir yaşa gelen gençler hırsızlık yapıp kendilerini kanıtlamazlarsa toplum içine alınmazlardı. Çünkü,”birisi bir başkasının malını çalıyorsa ,bu davranış,o kişinin ötekinden daha akıllı ve uyanık olduğunu gösterir.O da uyanık olsun,gözünü açsın ve malını çaldırmasın.”düşüncesine sahipmiş o toplumun insanları. ******* Neyse,Sosyolojik konuları bir yana bırakalım.Ama şu soruyu da soralım:Türkiye’de rüşvet vermeyen ve almayan insan miktarı ile ilgili objectif verilere dayanarak anket yapabilecek ve gerçek sonuçları açıklayabilecek bir babayiğit araştırma kuruluşu var mı? Böyle bir kuruluş çıkar da araştırma yapma cesaretini gösterirse,elde edilen sonuçları görünce acaba kara kara düşüneceğiz mi,yoksa hala “üç maymunu” oynamaya devam mı edeceğiz?Doğrusu çok merak ediyorum… ******** Ben anket yapmadım,ama rüşveti,iltiması ve yolsuzluğu öven,en azından bunlara hoşgörü ile bakmayı sağlayan güncel yaşamda kullandığımız bazı sözleri saptamaya çalıştım. Buyurun buradan okuyun…. -Minareyi çalan kılıfını hazırlar -Köprüyü geçene kadar,ayıya dayı de -Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez -Her koyun kendi bacağından asılır -Bal tutan parmağını yalar -Atı alan Üsküdar’ı geçer -At binenin kılıç kuşananındır -Bal olan yerde sinek de olur. -Ambarda kalan sıçan aç kalmaz. -Tekkeyi bekleyen çorbayı içer. -İstemem yan cebime koy -Aç ayı oynamaz. -Aç köpek fırın yıkar. -Adamakla mal tükenmez. -El öpmekle dudak aşınmaz. -Bedava sirke, baldan tatlıdır. -Ye kürküm ye -Gemisini yürüten kaptandır ******* Bütün bunlara rağmen gene de “yolsuzluk” edebiyatına devam mı?.... **** Not:Toplumu içinden çökerten bu illetlere taraftar olduğumu zannetmeyin lütfen,ama gelin biraz da gerçekleri görelim…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |