..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Ahmet Savaş




7 Eylül 2001
Bir Ateistin Duasını Duymak İsterdim  
Ahmet Savaş
Bir ateistin duasını duymak isterdim.. Apansız bir korku, dehşet, yalnızlık ve çaresizlik anında, varlığına inanmadığınız bir kudrete hangi kelimeler ile yakardığınızı duymak isterdim..


:DFGH:
Apansız bir korku, dehşet, yalnızlık ve çaresizlik anında,varlığına inanmadığınız bir kudrete hangi kelimeler ile yakardığınızı duymak isterdim..

Düne kadar sesini duyduğunuz tenine dokunduğunuz bir insanı artık sonsuza kadar göremeyeceğinizi bilerek beyaz bir bohça gibi toprağın içine bıraktığınız o an kıpırdayan dudaklarınızın hangi kelimeleri seçtiğini bilmek isterdim..

Bir yol kenarında üzeri renkli gazete kağıtları ile örtülmüş cansız bir bedenin kenardan gözüken kanı çekilmeye başlamış elini gördüğünüzde,elinizden hiç alınmayacakmış gibi yaşadığınız bu hayatın yok oluşunun an meselesi olduğunu dehşet içinde fark ettiğiniz o anda yaşam kelimesinin sizin için ne ifade ettiğini bilmek isterdim..

Annenizin ölümcül hastalığının son evresinde olduğunu alışkın bir tavırla size anlatan bir doktorun bu sözlerinden sonra gizli bir yalnızlık ve çaresizlik anında,insanın yapabileceklerinin bittiği bir zaman da kendi kendize "herşeye rağmen umut kesilmez" derken, bu son umudu kimden beklediğinizi bilmek isterdim..

Çok kalabalık diye binmediğiniz bir minibüsün yaptığı kaza ile hurdaya döndüğünü, içinden canlı çıkmadığını daha sonra bindiğiniz minibüsün camından seyrederken dudaklarınızdan "aman Allah'ım" veya "Allah beni korudu" ya da "şans benden yana" cümlelerinden hangisinin döküldüğünü duymak isterdim..

Bir geceyarısı kan ter içinde sıçrayarak uyanıp yaşınız kaç olursa olsun "anne" diye haykırdığınız gibi ruhunuzun derinlerinde yok saymaya çalıştığınız "o" kudreti bir çaresizlik,acizlik ve korku anında hangi ismi ile çağırdığınızı duymak isterdim..

Bütün bunları duymak isterken cevaplarınızdan körleşmiş bir tat alacağımı sanıyorsanız yanılırsınız..
Ben, hiç inanmadığınız bir kudrete gizli bir yalnızlık anınızda nasıl insan kokan çaresizlik ile yakardığınızı biliyorum aslında..


.Eleştiriler & Yorumlar

:: hı-hı
Gönderen: Osman AVŞAR / , Türkiye
30 Eylül 2012
daha çok beklersin gibi geliyor..

:: "Allah"
Gönderen: İlkay Hüsmüllü / , Türkiye
31 Ocak 2010
"Allah." diyorum öncelikle. Toplumsal bir müslüman olarak diyorum bunu yanlış anlamayın. "Allah" demek bana bir şey kazandırmıyor da kaybettirmiyor da. Yanlış anlamayınız, yalnızca merakımdan soruyorum; "Allah" demek bana bir şey kaybettirmiyor fakat size ne kazandırıyor?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Farz edin ki bu gece son
Siz gidin, ben gelmiyorum
Hadi bana yalanlar yaz
Benim kelimelerim
Beni evcilleştiremeyeceksiniz
Tanrı'nın Güldüğü An
Bir kedinin kuyruğunu yakalama çabasıydı aşk
Yağmur ağladı melekler
Tükendik
insan ey!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Anne, toprağın üşümesin [Öykü]
Mektepli [Öykü]
Mahur Beste [Öykü]


Ahmet Savaş kimdir?

Bu satırların sahibi "hiç kimse olmak isteyen" bir adamdır. Yaşamın sadece kalbin iki atışı arasındaki zaman olduğunun farkındadır ve hayatı ciddiye almadan yaşamaktadır. Zaman ona elinde sadece kelimelerin, fotoğrafların ve anıların kalacağını öğretmiştir. İşte hepsi bu. .

Etkilendiği Yazarlar:
Bana güzel bir masal anlatan herkesi severek okuyorum..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Savaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.