..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Mehmet Cem UYSAL




19 Kasım 2009
Biz...  
Mehmet Cem UYSAL
"Neyi görmedik ki bu hayatta… Neyi tatmadık ki… Bazen durup da hayatı günlük lüks zevklerle yaşadığımız için boş nitelendiriyoruz kendimizi." diye başlıyor Mehmet Cem UYSAL bu yazısına. Kendisini baştan keşfedercesine çok insana hayatlarındaki en gerçek aynayı sunuyor.


:AIGH:
Neyi görmedik ki bu hayatta… Neyi tatmadık ki… Bazen durup da hayatı günlük lüks zevklerle yaşadığımız için boş nitelendiriyoruz kendimizi. Bazen hayat gerçekten de anlamsız mutluluklarla; paranın şehveti, yatağımızı süsleyen kızların güzelliğiyle nitelik buluyor. Ya da bazen seviyoruz. Yirmi yıllık ömrümüze bir buçuk sevgi sıkıştırıyoruz. Onu da yaşıyoruz. Öğreniyoruz. Pavyona da giriyoruz, diskoya da gidiyoruz, barları da tadıyoruz. Sevdiğimiz kıza birileri seneye yine aynı yatağı paylaşalım diyene kadar yazmıyoruz da. Sonraysa bazen de yazıyoruz işte. Saçma ve sahte arasında fark olmadığını anlayıncaya kadar acıyı zevk belliyor, melankoliye seve seve boyun eğiyoruz. Taptık mı tapılmıyor ya da tapmadık mı tapılıyoruz. Belki yüzlerce kere seviliyoruz. Bazen havalanıyoruz. Bir kızın yakışıklı bir erkeğin iyi karakterli, şık gömlekli, güzel bir kol saatli ve iyi bir arabaya sahip biri olmasını beklediğini görüyor da üç kuruşluk onlarca kıza kapılar aralıyoruz. Dönüp dolaşıpsa hatıralara geliyoruz; “Duygularıma esir oluyorum seni görünce, insan bin kere mi yanıyor bir kere sevince…”… Ya da şarkının devamıyla; bin kere daha yandım ama canım gördüğüme sevindim de diyebiliyoruz. Hayallerimizi süsleyense Sezen Aksu’nun Pardon şarkısıyla o asıl sevdiğimize hafif bir dansla tekrar merhaba demek oluyor; "Yüzünüz ne kadar da aşina... Gözünüz öyle uzak bakmasa sizi tanıdığıma yemin ederim..."... Rüyalar görüyoruz bazen. Hayallerimizin rüya olduğunu görüyoruz. Hayal ettiğin müddetçe varsın denir ya, hayal ettikçe hayatla tanışıyoruz. İnsanların düşlediği ve fakat erişemediği eğlence mekânlarında biz sıkılıyoruz. Nereye kadar bilinmez. Ama mutluluğun tanımını tek yere yükleyip de hayatı farklı yerlerde yaşadıkça elimizdeki tek şeyin itibar olduğunu görüyoruz. İtibar, para, seks. Gerçek dostluklar elbet var. Fakat gerçek aşkları hep geride bırakıyoruz… Biz mi? Çoğunuz için siziz.

Mehmet Cem UYSAL



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Hayal Zaten Silivri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşk İnsanı Üşütür Mü? [Öykü]
Son Kadeh [Öykü]
Bir Anımı Aradım Sensiz Geçen [Öykü]
Yaprak [Öykü]


Mehmet Cem UYSAL kimdir?

Mehmet Cem UYSAL: Bilkent Üniversitesi Küresel Ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencisi. 26. 06. 1990 doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Cem UYSAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.