Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery |
|
||||||||||
|
Önce bir plan yaptı, gerekli malzemeleri hazırladı. Tahmininden daha çok uğraştı. Kolay değildi kumdan ev yapmak. Belki de güzel olan yanı buydu. Hem nede olsa değecekti buna. Kum onu biraz uğraştırdı. O da uğraştı kuma inat. Kumdan evini henüz bitirmişti. Çok güzel görünüyordu. Karşısına geçip artık doyasıya izleyecekti. İstediğini yapmıştı, başarmıştı. Ama bir şeyi hiç düşünmemişti, yaptığı ev kumdandı. Hafif bir rüzgar esti. Hafifti. Ama bu bile yetmişti evin güzelliğini bozmaya. Kum taneleri yavaşça savrulurken evde artık değişmeye başlıyordu. Rüzgar esmeye devam ettikçe kum tanecikleri savruldu. Ve evin yerinde artık sadece bir yükselti vardı. Az önce ev olan o kum tanecikleri artık bir şey ifade etmiyordu. Sonra rüzgar biraz daha hızlandı ve tepeye dönüşen kum tanecikleri savrularak diğer kumlara doğru yol aldı. Artık her yer aynıydı. Bir iz bile yoktu evden. Başladığı yere geri dönmüştü. Bir yanlışlık vardı ama neydi. Acaba yanlış şeyi mi istemişti? Yoksa istediği şeyin sonucunu düşünmeden istediği için miydi? İstedi, uğraştı ve elde etti. Peki böyle çabuk kaybediş nedendi? Sonra bir an durdu evi yaptığı yere baktı hiçbir iz olmadığını fark etti. Sonra dedi ki kendi kendine bir şey yapmadım ki, bir şey kaybedeyim. Bir oyun oynadım ve oyun bitti. Uğraştığı kadar kalamadı ayakta, ama onu yapmayı başarıp, az da olsa izlemesi bile güzeldi onun için. İz bırakmamış olması daha iyiydi belki de, geride bir enkaz bırakmasındansa. Şimdi sadece hayali kalmıştı. Hayali. Güzel görünümünden.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Derya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |