Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher |
|
||||||||||
|
Umut hayattaki yaşama nedenlerimiz, dünyada ki yerimizdir. Yapacaklarımız, etki ediceklerimiz, değiştireceklerimizdir. Herşey onun üzerine kurulmamış mıdır? Biz insanoğlunu besleyendir. Dünyayı ayakta tutandır umut. Var olmamızın sebebidir. Onun olmadığı yerde zaten insanda yoktur. İçimizde bizimle beraber dünyaya gelendir o. Bizimle değişen. Gerçekleşenler, gerçekleşmeyenler, iyi olanlar, kötü olanlar, ama hep etkileyenler. Ne zaman ki umut çıkar içimizden bizde dünyadan çıkarız. Çünkü dünya umut üzerine kuruludur. Umutsuzu kabul etmez dünya. Sakın acımasız demeyin dünyaya, tam tersi acıdığından bu umut isteği. Biliyor çünkü umut olmadan olmayacağını insanın. Bu sebeple kendine kabul şartı umut. Pandora’nın Kutusunda olduğu gibi bütün kötülüklerle, bütün negatifliklerle savaşacak tek güçtür o. Bize kalan şeydir umut. Savaşta ki silahımızdır. Silahsız çıkılmaz savaş meydanına, umutsuz yaşanılamayacağı gibi. Her umut elbette gerçekleşmez. Ama olsun yeni umutlar elbette yerini alacaktır. Dünyada kalma niyetindeysek elbet buluruz yeni bir umut. Silahlar değiştiği gibi umutlarda değişiyor. Değişmenin yanında aynı kalansa amaçları. Var olmak için. Devam etmek için. Kazanmak için. Bazen değişir umut boyutları, farklılaştırırız umutlarımızı, olmayacağını bildiğimiz halde yine de umut ederiz. Bazen sadece umut ederiz. Olur mu olmaz mı ya da nezaman olur meçhuldür. İşte bu umulmadık umutların bazıları bazı zaman gerçekleşir. Ozaman herşey olağanüstüymüş gibi gelir biz insanoğluna. Hayata daha çok bağlanırız. Yeni umutlar, daha fazlasını umut etmeler. Sonra gerçekleşmeyen umutlar, gerçekleşip kaybolan umutlar, kısa süreli olanlar, kısa süreli dayananlar. Bizi karamsarlığa iter ama ordan kurtulmamız gerektiğini biliriz. Hemen yeni umutlar sarar içimizi. Başa döner gibi oluruz. Halbuki başı yoktur sonu olmadığı gibi. Hep umut ederiz. İçimizde ki umut olduğu sürece var olacağız ve var olduça değişip, değiştireceğiz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Derya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |