..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Gürcan Erbaş




5 Nisan 2009
Yeni Demokrasi  
seçimle geçim arasındaki ince çizgi istemesenizde kavgaya dönüştü.

Gürcan Erbaş


yazıma yeni demokrasi fikri ile girecektim ki her gün yeni kavgalarla meydana gelen ölümler beni derinden yaraladı.


:AFII:

Seçimle geçim arasındaki ince çizgi sonunda kavgaya, olumsuz bir noktaya geldi dayandı. Çok yazık !
Bir başkan da çıkıp " Bu nihayet Belediye Seçimi, Milletvekili Seçimi değildir, kavga yerine dostluğa bakın demedi. " Çok yazık !
Konu seçimi geçtiğimize göre daha önemli bir nokta, çizgi olmalı değil mi?
Artık ne iktidar, ne de muhalif partilere güzel gözle bakamıyorum. Hani seçim olsa oy da vermeyeceğim.
Cumhuriyet nerdeyse 100. yılına doğru yol alıyor ama vatandaşın çizgisinde değişen birşey yok. Bu nedenle hangi parti, hangi lider çıkıp artık milletimizin
makus talihini yenelim, birşeyler yapalım, hakça bir düzen getirelim, derse onu alkışlayacağım.
Yeni Demokrasi gibi bir kavramı geliştirmemiz gerekiyor. Evet Yeni bir Demokrasiye gereksinimiz var. Kim yapacaksa, kim koyacaksa kurallarını bir an önce başlasın. İstenirse en iyisi yapılır. Emeklisi, memuru, işçisi, esnafı ezildi, eziliyor. Şimdi de Üniversite mezunları boş geziyor. İşsizlik oranı, Cumhuriyet tarihinin en yüksek oranını verdi. Öyleyse daha niye dururlar ki ?
Yeni Demokrasi ile sosyal bir devlet istiyorum. Bakanlıkların bütçesini şöyle bir yüzde on keserim. Ne IMF'nin borusuna kulak veririm ne de Sam Amcanınkine. Bir iki Bakanlık hariç elbet.
Eğitim ve Kültür Bakanlığınınkini iki misline çıkartı
rım. Ne geldiyse okumazlıktan geldi ulusumun başına. Ben dahi ev kiram yokken kitap alamıyorum, emekli eşimin maaşını, oğlumun yardımını da katıyorum, aylık gelirimiz, beş vasat emeklinin maaşını buluyor, bazen geçiyor. Ama İstanbul gibi bir kentte oturmanın bedelini ödüyoruz. Bu normal.
Geçim sıkıntısı çekiyorum. Örneğin tatil yapamıyorum. Yani konuyu yazımın başlığına getirirsem acaba sayın Baykal, neden bir kez olsun sosyal devletten bahsetmiyor, hemen acilen, bir çırpıda bunu, bunu yapacağım dese baş tâcı yaparlar onu. Öyleyse şu anda Sosyal Devletin temelini atacak bir lidere ihtiyacımız var demek isterim. Yeni Demokrasi sözcüğünü hemen telaffuz etmeli biri. Evet Yeni Demokrasi istiyoruz, istiyorum.
Her vatandaşım aylık kitaplarını kolayca alabilsin, günlük birkaç gazete okuyabilsin, tatilini yapabilsin, hastane kapılarında sabahlamasın, hastanede rehin kalmasın, kredi kartı vs. den İcraya düşmesin.
Evet beyler Cumhuriyet 100 yaşına basacak, hemen yarın Yeni Bir Demokrasi istiyorum.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ye - Ye - Ye... Yeneriz Ya - Hu
Gördüklerim ve Üzüldüklerim
Özdeyişler
Herkesin Bir Pub'ı Olmalı
Susuz Yaz mı?
Dereden Tepeden
İktidar Yanılgısı
Her Mahallenin Birkaç Pub'ı Olmalı
Nasıl Anlıyorlar?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gerçek Demokrasi
Ya Ben Ne Diyeyim Size...
Yeni Yılınız Kutlu Olsun
Günün İncisi
Bir Kadın / Bir Erkek
Barış
Pastırma Yazı
Yüzde Elli
Yazmakla Ağlamak Aynı Şeydir
İstanbulun Bütün Sorunları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Benim Atlarım [Şiir]
Lebon'da Buluşalım [Şiir]
Anılar Kutusu [Şiir]
Kaside [Şiir]
Sotaya Düşmeyen Şiir [Şiir]
Atatürk Aramızda [Şiir]
Hayalet [Şiir]
Eski Çeşme [Şiir]
Bir Sebep Göster [Şiir]
Bekleyiş [Şiir]


Gürcan Erbaş kimdir?

1942 İstanbul doğumlu, edebiyatın her türünden hoşlanır, ayrıca resim yapar. Kendi adına yayınladığı şiir kitapları: Kaç İstanbul Var İçinizde, Mavi Düşler, On üzerinden on veriyorum sana, Dedemin Kitabı, Solmasın Yurdumun Gülleri, 19 Yaş Şiirleri, Sesler Düşünceler Duygular, Aynadan Yansıyan, Onikiden Sonra, Gece Korkuları.

Etkilendiği Yazarlar:
Halide Edib, Adalet Ağaoğlu, Yakup Kadri,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.