..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Gürcan Erbaş




22 Haziran 2008
Ye - Ye - Ye... Yeneriz Ya - Hu  
da-da... daha baş-baş..lar...başlarken bakmayın kekelediğime !

Gürcan Erbaş


Sanat, ekin ve sporda alınan başarılı sonuçların dünyada nasıl yankılandığını gördünüz. Futbol Millî Takımımız, nasıl başardıysa yine öyle başaracak. Eksi, artılarıyla, eksikleriyle.


:BFHA:
Bakmayın başlarken kekelediğime. Bu çocukların, inanç ve azimle yine başaracağına inanıyorum. Yüzyirmi dakika koştuklarına göre demek ki yeterli fizik güçleri var. Oyunu biraz daha hızlandırsalar işi, çabuk bitirecekler. Bunu bekliyoruz şimdi çocuklarımızdan. Almanya, diğerlerini yendiğimiz gibi yeneceğimiz sıradaki rakip ekip. Fazlaları yok mu ? Var. Ama bizim de inancımız var. Başlığıma bakarsanız oraya bir " ya-Hu" sözcüğünü koymam tesadüf değil ! Birkaç yıl önce eski yazı ile bir Hat yazmış ve camlamıştım duvarıma. Ancak yazının aslını getiren kardeşim, cümlenin sonundaki 'yahu'ya dikkatimi çekmişti. Ordaki Hu, erenler, yüceler hattâ Tanrı anlamınadır, demişti. Şimdi konuya dönüyorum. Bizim bir Tanrımız var ki candan özge. Onunla başlarız her işimize. Eksiğimiz, gediğimiz çok ya! Adını anarız önce, sonra çıkarız yola.
Yine dün akşam oğlumla sohbet ediyorduk. Rüyanın sonuna geldik baba! dedi. Doğru söze ne denir ? Gerçekten ben de bir benzetme yaptım. Son maçlarını izledim ya ! Adamları, uzaylıya benzettim. Boy desen maazallah! Bacaklar uzaylı bacağı. İki metre açığından vuruyor Poretekizli, uzatıyor bacağını Alman. Top, geri dönüyor !
İmdi : Ben, içimdeki o ateşi, kıvılcımı söndürmüyorum hiç. Bizim çocuklar desem, onlar baştan ayağa ateş, kıvılcım. Eksiklerimize karşın oniki kişi çıkıyoruz sahaya. Kale direkleri- şaka değil- yine bizimle olacak. Dönecek ve gidecek Alman kalesine.
Hakem, onlardan olsun isterse. Bizim onbir pırlanta çocuğumuz var. Gördük ki her olgu var bu futbolun içinde. Mesela kazanacağımız iki penaltı var. Olmaz mı? Neden olmasın. Chelsea'ye 30 metreden çakan Kâzım'ımız var. Tanrımın kutsadığı o çocuk var. Bizi elbet yine şenlendirecek olan Semih Şentürk diyorum. Ceza çizgisi üstünde kazanılan bir serbest vuruşun, Hâmit ya da Emre ya da Gökdeniz'in ayağı ile köşeden Alman kalesine süzülüşü var. Siz hiç köşe vuruşundan Gol, gördünüz mü ? Futbolda böyle bir olgu da var. Göreceksiniz neler olacak! Bunları ümitle söylüyor ve yazıyorum ama iyi izleyin şu maçı. Sonucuna sakın şaşırmayın. Boşuna mı dünyanın bize biçtiği ad ve san. Çılgın Türkler !
Haydi şansımız bol olsun, sıkı vursun bizim çocuklar.
Bir zafer daha nasip eylesin bize Tanrım !
O büyük Yaratıcı, neylerse güzel eyler !




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gördüklerim ve Üzüldüklerim
Özdeyişler
Herkesin Bir Pub'ı Olmalı
Susuz Yaz mı?
Yeni Demokrasi
Dereden Tepeden
İktidar Yanılgısı
Her Mahallenin Birkaç Pub'ı Olmalı
Nasıl Anlıyorlar?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gerçek Demokrasi
Ya Ben Ne Diyeyim Size...
Yeni Yılınız Kutlu Olsun
Günün İncisi
Bir Kadın / Bir Erkek
Barış
Pastırma Yazı
Yüzde Elli
Yazmakla Ağlamak Aynı Şeydir
İstanbulun Bütün Sorunları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Benim Atlarım [Şiir]
Lebon'da Buluşalım [Şiir]
Anılar Kutusu [Şiir]
Kaside [Şiir]
Sotaya Düşmeyen Şiir [Şiir]
Atatürk Aramızda [Şiir]
Hayalet [Şiir]
Eski Çeşme [Şiir]
Bir Sebep Göster [Şiir]
Bekleyiş [Şiir]


Gürcan Erbaş kimdir?

1942 İstanbul doğumlu, edebiyatın her türünden hoşlanır, ayrıca resim yapar. Kendi adına yayınladığı şiir kitapları: Kaç İstanbul Var İçinizde, Mavi Düşler, On üzerinden on veriyorum sana, Dedemin Kitabı, Solmasın Yurdumun Gülleri, 19 Yaş Şiirleri, Sesler Düşünceler Duygular, Aynadan Yansıyan, Onikiden Sonra, Gece Korkuları.

Etkilendiği Yazarlar:
Halide Edib, Adalet Ağaoğlu, Yakup Kadri,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.