Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Bu suskunluk, onun engin bilgi birikimiyle geldiği noktada kendi insanının değerlerine aykırı düşmek istememesinden mi kaynaklanıyordu? Yoksa gerçekten bir din olarak islamı benimsemişti de bunu gizlemeye mi çalışıyordu? Bunu bilmem imkânsız. Rusların Müslüman toplumlarla iç içe yaşamaları nedeniyle Müslümanları yakından tanımaları şaşılacak bir şey değil. Ondan kültürel anlamda etkilenmeleri de öyle. Hatta onların Müslüman olmalarına da şaşmamak lazım. Çünkü dinimiz, Cenabı Hakk’ın insanlığa gönderdiği en son ve en mükemmel bir din. Evrenselliği olan bir din. Nice dehalar, tarihin her döneminde İslam’ın cazibesine kapılmış ve Müslüman olmuşlardır. Kendi tarihimizde Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bayram Veli, İbni Sina, İmamı Maturidi gibi dehalar kişilik ve görüşleriyle dünyanın saygı ve iltifatına mazhar olurken nedendir bilinmez yabancıların dinimize olan ilgilerini abartıyoruz gibi geliyor bana. Onların Müslüman oluşlarında neyin tesellisini arıyoruz anlayamıyorum? Artı ne gibi kazanımlar ekleyebilirler ki bize. Zavallı Leydi Diana’ın o kadar bunalımlı, o kadar çalkantılı bir hayattan sonra teselliyi dinimizde bularak huzura kavuşması o kadar büyütülecek bir şey midir Allah aşkına. İnanmış olanların bir kardeş olarak başımızın üzerinde yeri var elbette, böylesi konularda kişilerin etnisitesine bakılmaz fakat yabancılaşma karşısında da duyarlı olunmalı ve başımız dik olmalıdır. Kendi kültürümüzden, kendi varlığımızdan emin olabilmeli ve bundan gurur duyabilmeliyiz. Tolstoy’un ölümünden önce İstanbul’a doğru yaptığı fakat tamamlayamadığı yolculuğu inşallah iddia edildiği amaçlarca yapılmıştır. Tolstoy bu durumda İnanın pek çok şey kazanmış olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aydın akdeniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |