Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
Kısa bir süre önce Hindistan’ da meydana gelen olayları bir anımsayın onca masum insanın ölümüne neden olarak Pakistan gösterilmedi mi? Bir yandan komşu Hindistan öte yandan ABD hep bir ağızdan Pakistan’ ı hedef göstermediler mi? Hafızalarınızı bir tazeleyin; Pakistan eski Devlet Başkanı Pervez Müşerref, İran doğalgazının Pakistan ve Hindistan üzerinden taşınma projesini sürdüreceğini açıklamıştı. Müşerref`in bu tutumuyla Hindistan ve Pakistan yakınlaşması gerçekleşmiş, iki ülke tarihi adımlar atmıştı. Pakistan ve Hindistan`ın düşmanlığından çıkar sağlayan ABD, sadece İran gazının Çin`e taşınacak olmasından değil, iki ülkenin birbirine yakınlaşmasından da müthiş rahatsız olmuş ve projeye şiddetle karşı çıkmıştı. Burada ekonomik ve siyasi bir çıkar çatışmasını görmezden gelmek olasılık dışı bir tutum olur. ABD’ nin yetkili ağızları Ortadoğu’ da sınırların değişeceğini en azından öyle bir beklentileri ve düşleri olduğunu hiç çekinmeden dile getirmiyorlar mıydı? Neden ilk uygulama alanı Pakistan olmasın. Pakistan Müslüman kimliği, nükleer gücü, komşuları ile iyi ilişkiler kurma girişimleri ve en önemlisi İran doğal gazını ABD’ nin itirazına karşın Çin’ e ulaştırmaya devam edeceğini açıklaması ile daha önce dost ve müttefik olan Pakistan hedef alınmış ve alınmaya da devam edilecek görünmektedir. Yarın aynı senaryo başka ülkeler için farklı aktörler tarafından sahneye konulursa hiç şaşmayın. NOT:Pakistan'ın Suikasta Kurban Giden Eski Başbakanı Benazir Butto' yu 1. Ölüm yıl dönümünde saygı ile anıyor. Dost ve kardeş Pakistan halkına tekrar başsağlığı diliyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |