"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
Uykusu kaçmış düşlerim; uzun karabasanlı gecelere esir düştü. İpe sapa gelmez bi kabusa dönüştü geceler. Bitimsiz oldu karanlıklar. Vuruldu sol yanından senli hayallerim... Yokluğun, koskocaman evrende bir toz zerresi kadar bile olmadığımı anımsattı bana. Bu kadar küçülebilirmi insan, bu kadar eksilebilirmi kendinden? Yokluğunun isyanlarına karıştı yol yordam bilmez cümlelerim. Gel dememeliymiş insan gidenin ardından. Gitme demeyi öğrendi ayyaş yüreğim. Gitme demek için gitmeni beklememesi gerektiğini öğrendi... Ama geç kaldı. Bir varmış bir yokmuşlara gelmeden önce ezberlemiş olmalıydı! Kalmanı beklemek, kalmanı söylemekten daha kolay gelmişti yüreğime bavulunda kalbinle şu kapıdan çıkarken. Gözyaşlarımı gizlemek için gösterdiğim çabayı gitmeni engellemek için gösterseydim gitmezdin biliyorum. Şimdi yoksun ve yokluğunu kabullenmek gittiğini kabullenmekten daha kolay! Ne çabuk kabulleniyor insan yalnızlığını. Ne çabuk giriyor yalnızlığın koynuna. Ne kadar tanıdık geliyor çaresizlik. Ne kadar şevkatli görünüyor zaman. Sindire sindire nasılda sarıp sarmalıyor. Acımasız anıların fırsatçılığına rağmen nasılda kabuk bağlıyor yaralar. İnsanoğlu en iyi bildiği şeyi nede güzel yapıyor, nede çabuk unutuyor... Yaralarını yeni yaralara hazırlamak için nasılda kendisini zamanın kollarına atıyor. Acıya aşık yüreğim gidişinin şerefine yaralarına tuz basıyor bu gece. Dahada kanatıyor kendisini, kızgın şişlerle dağlıyor sensiz düşleri. Ve acıya eşlik eden tek varlığım... Sabrım...Sabrım, Yakubun sabrını kendine nasılda hayran bırakıyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ilknur DİNÇEL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |