..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > eyyüp yıldırmış




9 Ocak 2009
Allah Kimseyi 'Holodomor' ile Terbiye Etmesin!  
eyyüp yıldırmış
İnsanın insana yaptığı kötülüğü eminim ki başka hiçbir çanlı bir birine yapmaz. Adına ideolojik savaş deyin, ekonomik savaş deyin ne derseniz deyin; İnsan canına kıymanın bin bir yolunu icat etmiştir birileri...


:AHEI:
İnsanın insana yaptığı kötülüğü eminim ki başka hiçbir çanlı bir birine yapmaz. Adına ideolojik savaş deyin, ekonomik savaş deyin ne derseniz deyin; İnsan canına kıymanın bin bir yolunu icat etmiştir birileri. Hep diğer insanları daha etkili ve daha çabuk nasıl yok ederim konusu kafaları kurcalamış, çözüm için bilim adamaları başta olmak üzere yollar aramışlardır. İnsanları iz bırakmadan, suçlanmadan kırıma uğratmanın bir yolu da onları aç bırakıp, suyunu zehirleyip, soluduğu havaya zehir katarak dolaylı olarak doğal yolla ölmelerini sağlamaktır. Buna 1932-1933 yılları arasında Sovyet yönetiminin uygulamaya çalıştığı ekonomik ve sosyal politikalara karşı gelen Ukrayna köylüsüne reva görülen uygulama örnek olarak gösterebilir.

*”Özellikte kooperatif tarım uygulamalarını kabul etmeyen Ukrayna köylüsü zorlamalar karşısında tarım üretiminden vaz geçerek, üretimi durdurmuştur. Durumun gidişatını önceden kestirebilecek olan dönemin yöneticileri, "anti-kolhoz" hareketin yayılmasını önlemek amacıyla, sorunu hafifletecek önlemler almaktan kaçınmış ve bir nevi bölgede diğer direnişçi köylülerce ibret alınabilecek bir olay çıkarmak istemiştir. Açlığın en tepeye ulaştığı dönemde dahi, Sovyet yönetimi, 1932'de 1, 7 milyon ton, 1933'te 1, 84 milyon ton tahıl ihraç etmiştir. Bölgede artan açlıktan kaçmak isteyenlerin başka bölgelere gitmesine engel olunarak, katliama seyirci kalınmıştır. O dönemde kıtlık haberleri mümkün olduğunca sansürlenerek dünyanın dikkatinden saklanmıştır”. Başka bir kaynakta ise olayın vahameti şöyle anlatılmaktadır. **”Sovyet lider Josef Stalin'in emriyle, 1932-1933 yıllarında yaklaşık milyonlarca, Ukraynalının aç bırakılarak öldürülmesine Ukraynaca "açlık" anlamına gelen Holodomor deniyor. Olaylar, verimli topraklara sahip Ukrayna halkının 1932 yılında ürününü merkezî yönetime vermeye karşı çıkmasıyla başladı. Ürünleri vermek istemeyen çiftçilere karşı harekete geçen Stalin, Ukraynalılara karşı kanlı yaptırımlar uygulamak için bir komisyon kurmakta gecikmedi. Sovyet merkezî hükümeti, halkın elinde bulunan; un, buğday, et, patates, ekilecek tohum da dâhil yenilebilecek bütün gıdaları toplattı. Karşı koyanlarsa infaz edildi. 1932-1933 yıllarında tarlaların ekilemediği Ukrayna'da o dönem her bir dakikada 17 kişi öldü”. Başta dedik her sebeple olursa olsun insan canına kıymakta yine insanların akla gelmeyecek yöntem ve teknikleri mutlaka vardır.
” Allah kimseyi açlıkla terbiye etmesin” der atalarımız.

* Vikipedi

** Ukrayna Haber

Stalin: 1878-1953 arasında yaşamış ve soykırım uygulamaları ile tarihe geçmiş, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği'nde parti liderliği ve en yüksek mevki olarak görülen Genel sekreterlik yapmış, Bolşevik İhtilali'nde önemli rol üstlenmiş ve II. Dünya Savaşı'nda savaşın gidişatını değiştirmiş Gürcü siyaset adamı. Lakabı olan "Stalin" Rusça' da çelik anlamına gelmektedir. ( Biyografi. info, )



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Modern Kölelik Nedir?
Türkiyenin El Beşir'le Vals'i
Alman Vatandaş Hareketi ve Vatandaş Bile Olamayan Almanlar
Abd" Ye Güven (Me) Mek
Başkasına Yakışmazdı Zaten "Nobel Barış Ödülü Obama' Nın"
Avrupa Parlamentosu Seçimleri ve Türkiye
Ab Bir Hıristiyan Klübüdür...

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öldürülen Gazeteciler ve Uğur Mumcu
Kapitalizmin mi Yoksa Bretton Woods' Un Sonumu?
Evet, Soykırım Yapılmıştır, İnkâr Boşuna!
Türkiye"nin İki İbret Günü (6–7 Eylül 1955)
Darwin' İ de mi Allah Yarattı
Yurdumun Kuşları
24 Nisan ve "Musa Dağlı Çocuklar"
Latin Amerikanın Unasur' U
Cumhuriyet Tarihinde A - Rmhc ve Kemalizm Gerçeği
İlk Basın Şehidimiz, Hasan Fehmi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Kızlar Sinisi Efsanesi [Öykü]
Domates Suyu [Öykü]
54. Kalas [Öykü]
Biraz Daha Işık! [Öykü]
Angut Kuşunun Vefası [Öykü]
Ah İsmail Ah [Öykü]
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi) [Öykü]
Yalnız Bir Yıldız [Öykü]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.