..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bulanmadan ve donmadan akmak ne hoştur. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > lal-i handan




4 Kasım 2008
Teşekkür Ederim Muhammed İbn-i Abdullah. Herşey İçin...  
lal-i handan
...Birde hüznü bırakmalıydım sana.Gülsen de makberde açmış güller kadar mahsundun.Kutlu Dağ'ı tırmandıktan sonra içtiğin zemzem kadar berrak...


:BIHG:
Yalnızlığımı sana bırakmak istemiştim sözlerimin başında.Bu yalnızlık ki;kutlu yürüyüşün sonunda,mucize olarak adlandırıyordu zaferimizi.Öyle ki;sırtına yüklendiğin o ağır yüklerden zorlandığın anlarda,”yükümü hafiflet” diyerek dualar ediyor,ak saçlarıyla ak bir adam taaa yıllar öncesinden muştular sunuyordu sana ümmet olacak insanlara.Ve Allah buyuruyordu “biz senin yükünü hafifletmedik mi,üzerinden ağırlığı kaldırmadık mı?”biliyordum ki;seni seviyorduk.

Gözyaşlarımı bırakmalıydım sonra da.Gecenin sabaha yakın olduğu vakitlerde günahkar ellerimizi açarak hıçkırıklar arasında tevbe ettiğimiz ve defalarca pişmanlığı yaşadığımızda,Sen'in o yumuşak sesinle;Allah’ım bilmiyorlardı.Bilseler yapmazlardı” diyebilmen için .Sıladaki oğlunu bekleyen yaşlı bir annenin Hakk’a yalvarışı gibi, ellerimiz senin için açıldı.Şimdi bize en çok yakışan ağlamaktır ,biliyoruz.Avuçarımıza dökülen gözyaşlarımız tevbe kapılarının açılması için yeterli mi acaba?

Bir de hüznü bırakmalıydım sana.Gülsen de makberde açan güller kadar mahsundun.Kutlu Dağ'ı tırmandıktan sonra içtiğin zemzem kadar berrak.Çocukluk resimlerinde kalmış arkadaşlar kadar eski.Hüzün peygamberiydin çünkü.Hüznü sevişimiz bundandı belki de.Biz duyamadık "güneşi sol,ayı sağ elime verseler davamdan dönmem dediğini.”göremedik ölümden korkan Ebu Zer’i “Korkma Ebu Zer yazı yazıldı, kalem kırıldı” diyerek teselli ettiğini.Tüm bunlar imtihanın birer sırrı olsa gerekti.Dualarımıza ve gece vakti kalkıp kıldığımız namazlara sarılabilmeliydik.Ve Eyüp Peygamber’in sabrı gibi sabırları kendimizde bulabilmeliydik.

Ve son olarak ,sana yüreğimi bırakmak isterdim.Bize onura ve şerefe nasıl sahip çıkılacağını öğrettiğin için.Bize merhameti,umudu,tevezuyu öğrettiğin için.Bize aşkı ve sabrı öğrettiğin için.Bize Allah’ı anlattığın için.Teşekkür ederim Muhammet İbni Abdullah,herşey için...

lal-i handan

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ............
Gönderen: Emel Sude Serence / , Türkiye
19 Kasım 2008
Hoş ahenkli coşkulu bir anlatım...yüreğinize sağlık




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yemin Olsun Bitmedi...
Senin İçin Bir Dilek Tutmak İsterdim,öğretmenim...
Gözlerinde/kin/i Gördüm Rakkase!
Varlığımızı Düşünmek
Adın Bir "Hoşçakal" Oldu, Dudaklarımda...
Aşkın Su Hali
Tanrım! Biraz Daha Özgüven, Lütfen.
Kendine Gitmeleri Yakıştıran Sevgili
Kendime Hükümdardım
Yaşam Oyunu


lal-i handan kimdir?

Tanrı' nın izini bulmak, kendi dışımdaki gerçeğe; uzun zaman insanlardan gizlenmiş bir gerçeğe dokunur gibi dokunmak, giysinin eteğinden yakalayarak yüzündeki peçeyi çekip almak ve yüzünü insanlara göstermek isterdim. Ama kendi kendimden başka birşey bulmak yokmuş kaderde. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Çalgısız çalgı... Seni çıkardığı seslere hayran bırakan. Ama seslerin önemi yok benim için. Ben kendinde kendini taşır görmek isterim yine kendimi...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © lal-i handan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.