Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
Biri gelir uyarırdı: Dağılın lan! Etüdlerde malum kitaplar okunacaktı ve ezberlenecekti. Sonrasında sözlü sınav vardı: ...imz nedir?Anlat!... Sıkıysa anlatma... ...ık nedir?Say... Sıkıysa sayma... Marşlar söylenecekti,avaz avaz. Gün doğdu hep uyandık denilecekti... Ya da Çırpınırdı Karadeniz... İstersen söyleme. Biri dürterdi arkadan: Bağır lan,ses gelmiyor O gün bu gündür marş söylemekten nefret ederim. İstiklal Marş'ım hariç tabii. O gün bu gündür şarkılara,türkülere bile iştirak etmem. İstenilen kitapların okunması bile yasaktı. Kemalettin Tuğcu okuyor diye bir arkadaşım fena dayak yemişti. Diğeri ise İnce Mehmet okudu diye. Hatırlamaya başladım işte ben de o günleri. 12 Eylül öncesini. Yukarıdaki sorulara benzer bir soruyu bildiğim halde bilmediğim kabul edilmişti jüri tarafından ve sayısız tekme ve yumruk cezasıyla cezalandırlmıştım rüzgarlı bir nisan gününde. Tam bir hafta mosmorlu gözlerle seyreylemiştim baharın güzelliklerini. Bazıları takılmıştı bana: Gözlerine makyaj mı yaptın? İçimden en sunturlu küfrü o gün etmiştim sanırım. Hatırla diyorum kendime. Bunlar geliyor aklıma. Rüzgarlı günler. Rüzgarlı tepeler. Okulumuz tepe bir yerdeydi,rüzgarı hiç eksik olmazdı,sert eserdi hep.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |