..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hayal Arar




8 Aralık 2007
Balık Vermek Yerine Balık Tutmayı Öğretmek  
Hayal Arar
Sorunlara kalıcı çözümler üretmek yerine; geçici çözümlerle sorunları göz ardı etmeye uğraşıyoruz.


:BIEI:
Türk toplumu olarak ilginç bir yapımız var.

Sorunlara kalıcı çözümler üretmek yerine; geçici çözümlerle sorunları göz ardı etmeye uğraşıyoruz.



Günlerdir medyadan Terörle Mücadele Kahramanlarına Destek Kampanyası’na katılımları ve bu kampanya ile ilgili yorumları izliyorum.



Aynı futbol takımları maç kazandığında futbol takımını göklere çıkarıp, maçı kaybettiğinde de acımasızca eleştirdiğimiz gibi çoğu yazar mutluluğunu anlatıyor köşelerinde.



Yapılan bağışlar yazılıyor her gün manşetlerde.



Yıllardır teröre binlerce şehit verdik vermeye de devam ediyoruz.



Yapılan bağışlar şehit ailelerinin acılarını nasıl dindirecek, ya da yeni şehitler vermemizi engelleyebilecek mi?



Anlamış değilim.



Şimdi bir çok kişi önemli olanın bağışlar değil milli ruh olduğunu söyleyecek de; bu ruh zaten hep var depremde de, mitinglerde de milyonlarca insan aynı ruhla birleşmedi mi?



Sonuç ne oldu?



Gerekli dersler alınabildi mi? Hayır…



Destek kampanyası da bir müddet sonra sona erecek ve sonrasında yine şehitler vereceğiz.



Yıllardır havanda su dövüyoruz.

Artık yardıma ihtiyacı olan insanlara balık vermekten vazgeçip, balık tutmayı öğretelim.



Geçici çözümler yerine kalıcı çözümler sunalım topluma.



Terör gelişmemiş ya da gelişmekte olan ülkelerde varlık bulur ve varlığını devam ettirebilir.



Bağış yapmak yerine Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgelerimize, yıllardır yapılamayan yatırımları yapalım.



Sadece ekonomik değil, oradaki insanlarımıza da eğitim vererek, bilinçlendirerek yatırım yapalım ve bölgeyi kalkındıralım.



Ancak eğitimli insanlardan oluşan toplumlar gelişebilir ve barışla yaşayabilir.



17.10.2007-Hayal ARAR



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Benim Doğduğum Yıllarda...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çözülmeyi Bekleyen Bir Bulmaca Gibidir İnsan...
Neden Korkar İnsan
Kolaycı İnsanlar
Sen Hiç Savaş Verdin mi Kendinle?
Sevmek Zor Mu?
Ezilmişlik mi Evlilik mi?
Neden Kandırırız Kendimizi?
Aşk Ya da Kendiniz
Propoganda İle Yönetilmek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevdim Seni... [Şiir]
Buldun Mu? [Şiir]
Sen Kendinle Kal Yeter... [Şiir]
Memleketim Gibisin... [Şiir]
Kolaymıdır Ki? [Şiir]
Bir Döngüdür Hayat... [Şiir]
Sen ve Ben [Şiir]
Sevda [Şiir]
Bilir Misin? [Şiir]
Anladım ki... [Şiir]


Hayal Arar kimdir?

Yıllardır şiirlerimi kendime sakladım, sonra bir gün onları paylaşmaya ve ardından da denemeler yazmaya başladım ve daha sonra Bolu Olay gazetesinde buldum kendimi. . . Ve yıllardır hayalim ve isteğim olan yazarlığa ilk adımımı attım. Evet yolun başındayım ama umutlu, inançlı ve istekliyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Toplum ve insanlar...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hayal Arar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.