..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > İnternet ve Gerçek Dünya > Beste Sultan K.




23 Ağustos 2007
Dilek ve Şikayet Kutusu  
Bu Çin İlkesi şans getirir...

Beste Sultan K.


Bu Çin ilkesi şans getirir!


:BGFH:
"Bir ev satın alabilirsin ama yuvayı alamazsın.
Bir yatak alabilirsin ama uykuyu alamazsın.
Bir saat alabilirsin ama zamanı alamazsın.
Bir kitap alabilirsin ama bilgiyi alamazsın.
Bir mevkiye kavuşabilirsin ama saygıya değil.
Doktora para ödeyebilirsin ama sağlığa değil.
Ruhunu satın alabilirsin ama hayatını değil.
Seksi satın alabilirsin Ama AŞKI değil."

>>
"Bu Çin ilkesi şans getirir.. Hollanda'da orijinal nüshası saklanıyor. Bu ilke şimdiye kadar 8 kez dünya üzerinde dolaştırıldı. Bu ilkeyi edindikten sonra şansın açılacak. Bu bir saka değil. Şansın açılacak. Şansa ihtiyacı olan kimselere bu maili ya da kopyalarını ulaştır. Para gönderme çünkü baht satın alınamaz. Bu mektubu 96 saatten fazla elinde tutma..

Yaşanmış bazı örnekler:

>> Costantino 1953 senesinde bu mektubu alınca sekreterine 20 adet kopyasını hazırlamasını söyledi: 9 gün sonra piyangodan 9 milyon ikramiye kazandı.

>> Carlo, memur, bu mektubu aldı ve daha sonra unuttu. Birkaç gün sonra isini kaybetti, sonrasında mektubu zincir seklinde gönderdi ve şansı açılıverdi.

>> 1967'de Bruno mektubu aldı ve gülerek fırlatıp attı. Birkaç gün sonra oğlu hastalandı. Mektubu arayıp buldu ve 20 kopyasını gönderdi;9 gün sonra oğlunun iyileşmeye başladığını gözlemledi.

İmzalama, basitçe 20 kopyasını gönder ve birkaç gün içinde neler olacak diye bekle. Bu ilkeyi sana gönderiyorum çünkü dünya üzerinde dolaşımını sağlamak zorundasın. 20 kopyayı arkadaşlarına, tanıdıklarına gönder. Birkaç gün içinde iyi haberler alacaksın ve bir sürprizle karşılaşacaksın..

Kısacası bu bir gerçek, batıl inançlı olmasan bile..
Bu sayfalar iyi şans için gönderildi sana. Senin iyiliğini isteyen kişilere teşekkür et, Şans gönderir göndermez gelecektir. 4 gün içinde...

Benzeri çok mesaj geldi ve daha da gelecek. Ama bil ki gönlüm hep senin iyiliğini istiyor.

Sağlık ve mutluluk dolu bir yaşam dileğiyle. "
...

Yukarıdaki mail her gün mailboxlarınızı çatlatan maillerden sadece bir tanesi. Aslına bakarsanız, "ana tema Çin İlkeleri"nde sorun yok, hatta dikkatli okuyunca fazlasıyla mantıklı. Her kesimden insanın aklının bir köşesine kazıması gereken o duayen çin mantığı. Cümlelerin vurgu ve seçimi bile üzerinde düşünülmü olduğunun, kısaca verilen emeğin birebir kanıtı.

Ancak; bazı cümlelere dikkat!..

Şimdi sizin mailinize böyle bir yazı gelecek, gönderecek ve mucizlere boğulacaksınız... Ha! Göndermediniz, vay halinize!! Oğlunuz hastalanacak, işinizden kovulacaksınız. Piyangodan para falan çıkmayacak, aç kalacak, sürünecek, hunharca katledilecek, vedahi kendi cesedinizi kendiniz bile tanıyamayacak hale geleceksiniz. Belki şehre bir film gelecek annenize küsecek, hatta olmayan kedinizi yerken kuş gribi oluvereceksiniz...
vs. vs. vs...

Sizi bilemem ama ben, duygu simsarlığına prim yaptıran adamları da sevmiyorum, bu maili alıp bana kopyalayan arkadaşımı da! Onu buna iten şu kelime yığını kadar; Yaradandan bulamadığını çin ideolojisinden bekleyen yarım akıllıyı da...

Bu bir istismardır! Batıl`a teşvik... Olmayanı ummak için mevcut gerçeklerden uzaklaşıp hayal aleminde seyahat! Bir nevi modern şizofreni.


Ha! umut etmeli insan, o ayrı...
Ama zannımca, umudun da bir haysiyeti olmalı...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duruş ve İfade
Âlemde Lübnan, Gözünde Âdem

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bitsin İşte [Şiir]
Moyencor [Şiir]
Gözlerin Kalsın [Şiir]
Şiirde [Şiir]
Ruhlar ve Hayaller [Şiir]
Kayıp Kıta [Şiir]
Özledim [Şiir]
Senden Başka Sebebim Yok Benim... [Şiir]
Aslına İnkar [Şiir]
Tesellisiz Gülümse [Şiir]


Beste Sultan K. kimdir?

Temmuz 1983 İzmir doğumlu. ilk-orta ve lise öğrenimini İzmir'de tamamlayarak üniversite eğitimi için Afyonkocatepe surlarını aşan kızımız bir daha İzmir'in yüzünü göremedi. Lise sıralarındayken ajansta mankenlik yaparak başladığı çalışma hayatına, radyo programcılığı, dans, yönetici asistanlığı, muhabirlik gibi gereksiz uğraşlarla devam etti. Gayrı İstanbul sınırları içinde ikamet etmekte olan şahsı muhterem şu sıralar özel bir televizyon kanalında çalışmaktadır. Adı gibi aziz olsun. . Reverans. .

Etkilendiği Yazarlar:
Cemil Meriç, Mitoloji


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Beste Sultan K., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.