..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Savaş ve Afetler > Beste Sultan K.




24 Şubat 2007
Âlemde Lübnan, Gözünde Âdem  
Susalım mı içim, düşünmeyelim mi artık? Silinip astarına Dünya’nın, kana kana içelim mi kanını insan nefsinin?

Beste Sultan K.


Asırlık bir cinnetin tohumlarıyla üreyecekti iffet, bu yüzden ağlayacaktı her bebek ve her doğum yeni bir ölüm olacaktı Tanrı’nın gözünde!


:AFIA:
Çırılçıplak olacaktı dünya, hani?
Kanı kurumadan ilk cinayetin yoğrulmayacaktı Âdem! Aynı gıyabın torunları olacaktık!
Tanrının affettiği öykülerle büyüyecektik; Tanrı tarafından hiç affedilmeden!

…bilmediğimiz bir yerde kaynayacaktı cehennem! Ateş aç, mekruh ve biz garp mührüyle koşacaktık el ele! Ayaklarımızdan çekecekti toprak ve Kâbil gülümseyecekti şeytanın yüzünde! Asırlık bir cinnetin tohumlarıyla üreyecekti iffet, bu yüzden ağlayacaktı her bebek ve her doğum yeni bir ölüm olacaktı Tanrı’nın gözünde!

...Kana bulaşan kayıp, kanla tazelenecekti ve her taze gün kasıklarında gizlenecekti bekâretin! "Sırtından türetilen", sırtında yükle taşıyacaktı hükmü!
Doğuran kadın doğurganlığın ehlini şuursuz bir acıyla bedelleyecek, doğurmak asırlık bir çığ olacaktı, anadan kızına sürünecek…

…Tanrı’nın "sus!" dediği güne dek ağlayacaktı bebek! Dudakları "Sur"a değdiğinde geç kalmış bir çığlıkla dillenecekti ve yaşlı olacaktı gözleri. Sorulacak her bir hesap ilimin gölgesinde bilgiç ve ukala; aynı günahla yargılanacaktı insan; "Zalimin zulmünden bihaber sanan!"

Sonra karanlık bir cümbüş olacaktı! Kâbil susacaktı ve kan tutacaktı dünyayı. Annen çocuğuna küs, çocuğun nesline düşman!

Taş doğurduğu gün insan, biliyordu, yanacaktı Lübnan!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dilek ve Şikayet Kutusu
Duruş ve İfade

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bitsin İşte [Şiir]
Moyencor [Şiir]
Gözlerin Kalsın [Şiir]
Şiirde [Şiir]
Ruhlar ve Hayaller [Şiir]
Kayıp Kıta [Şiir]
Özledim [Şiir]
Senden Başka Sebebim Yok Benim... [Şiir]
Aslına İnkar [Şiir]
Tesellisiz Gülümse [Şiir]


Beste Sultan K. kimdir?

Temmuz 1983 İzmir doğumlu. ilk-orta ve lise öğrenimini İzmir'de tamamlayarak üniversite eğitimi için Afyonkocatepe surlarını aşan kızımız bir daha İzmir'in yüzünü göremedi. Lise sıralarındayken ajansta mankenlik yaparak başladığı çalışma hayatına, radyo programcılığı, dans, yönetici asistanlığı, muhabirlik gibi gereksiz uğraşlarla devam etti. Gayrı İstanbul sınırları içinde ikamet etmekte olan şahsı muhterem şu sıralar özel bir televizyon kanalında çalışmaktadır. Adı gibi aziz olsun. . Reverans. .

Etkilendiği Yazarlar:
Cemil Meriç, Mitoloji


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Beste Sultan K., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.