Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid |
|
||||||||||
|
Artık açıklamam gerek sanırım... Ben meyhaneci oluyorum. Selçuk'taki taş evimin bahçesini ve ilk katını meyhaneye çeviriyorum. Tabiî bu konuda ilk danıştığım kişi Yakup Aslan, sonra eski ortağı Cavit ve haliyle Aslan Aslan ve Yıldıray Aslan oldu. Ne güzel dostluklar oluşmuş zaman içinde onu gördüm. Hepsi hararetle onayladığı gibi, normalde kimsenin kimseye yapmayacağını yaptılar. Fikirleriyle inanılmaz derecede ufkumu açtılar ve harika bir destek verdiler. Bu desteğin ne kadar önemli olduğunu anlatmam mümkün değil. Şimdilik heyecanlıyım oldukça. Projemi geliştirmem gerekiyor, o nedenle en kısa zamanda seyir defterimle paylaşacağım gelişmeleri. Aslında epey gelişme var da, şu an yazamayacağım... Sadece şunu söyleyeyim ama, gerçek meyhane olacak, hani tam eski tarz, hakikisinden. Küçük sayılabilecek tahta masaların olduğu, rakısı ve şarabıyla mezelerin sunulduğu, yemeğin olmadığı, yani lokantacılık değil yapmak istediğim, taş evde, bahçesinde, demlenirken Anadolu kökenli Türk, Rum ve Ermeni müziğini dinlediğin bir meyhane. Çiçeği burnunda meyhaneciniz, yani bendeniz, meyhaneci olmaya karar verdikten sonra öyle bir arkadaş grubu içinde buldum ki kendimi, içmeden sarhoş oldum. Beni tanıyanlar bilir, sıkı bir 'Yakup' müdavimiyimdir. Canım dostum, arkadaşımdır. Ama artık benim kendime çok yakın bulduğum, başka can dostlarımın meyhaneleri de var. Kadın meyhanecilerin mekânları. Hepsini ayrı ayrı ve çok seviyorum. Kendimi inanılmaz derecede rahat hissettiğim yerlerden biri Giritli Restoran. Bana, benim meyhane anlayışıma ve kuracağım meyhanenin tarzına en yakını o olduğu gibi benim kişisel beslenme tarzıma da en uygunu. (Ben vegan vejetaryenim.) Sahibi Ayşe Şensılay da beni en iyi anlayan meyhaneci, vegan olmayan bir tek meze gelmiyor benim önüme. Giritli'nin personelinden de mutlaka burada bahsetmem gerek. Hepsini çok sevdim ben. O kadar uyumlu ve iyi bir kadro ki... Bu arada Giritli'nin Artvinli pidecisi beni görür görmez otomatikman yumurtasız pideyi masama yolluyor. Ya Yunus'un yumurtasız lokması? Tadına doyum olmaz. Tatlı sevmeyen bana tatlı yedirdi. Harika mezeleri var Giritli'nin. Tam Ege usulü, tam benim damak tadım, tam benim meyhaneme uygun tatlar... Bir başka mekân ise meyhaneciler kraliçesi, canım arkadaşım Beyza Gürbüzer'in işlettiği Levendis Rum Meyhanesi. http://barbellaninrummeyhanesi.azbuz.com Beyza'nın da mezeleri harika. O da yırtınıyor yazık ben gittiğim zaman bana uygun bir şeyler getirtmek için masaya. Mekân Boğaz'a nazır, Kuruçeşme Blackk'in içinde zaten beni benden alıp götürüyor. Bir de müzik başladı mı, işte eğlence... Beyza da harika bir personele sahip. Hepsi aile gibi. Bütün gece kıpır kıpır eğlencenin içindeler ve iş hiç aksamıyor. Koşturup duruyorlar ve sizi alıp eğlencenin içine sokuyorlar. Onları seyretmek bile başlı başına bir zevk... Beyza'nın şefi Cafer'e ne demeli? Onu anlatmaya kelimeler yetmez. :-) Eylül gelsin, İstiklâl Meyhanesi ve Elmadağ Meyhanesi de turlara dahil olacak. :-) Ah kızlar, iyi ki varsınız, seviyorum sizleri... Ama sanılmasın ki Yakup'tan vazgeçerim. O benim olmazsa olmazlarımdandır. Bu arada, meyhanemle ilgili bayağı gelişme ve aşama kaydedildi. Bunları da en kısa zamanda yazacağım. Beni buradan ve http://tasmeyhane.azbuz.com ile http://tasmeyhane.blogspot.com dan takip etmeye devam edin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nükhet Everi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |