..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Gülgün Karaoğlu




9 Temmuz 2007
Maia ve Sokak Sakinleri  
Gülgün Karaoğlu
Maia... Güzel prenses... Işıl ışıl parlayan iri gözleri... Rus kızlarını kıskandıracak kadar güzel sütun bacakları... Ahhh... Hele o pembecik karnı... Taze dişi Maia! Güzel kızım... Prenses kızım... Biraz daha olgunlaştığında, sokağın sevgilisi olmaya aday kızım!... Bebecikken, boynumda, koynumda uyuttuğum kızım, bir de kızdırmasan şu sokak sakinlerimizi kızım, umurumda değil yediğin terlikler, yoksa...


:BJBF:
Jul,08/07


Maia ve Sokak Sakinleri


Maia... Güzel prenses... Işıl ışıl parlayan iri gözleri... Rus kızlarını kıskandıracak kadar güzel sütun bacakları... Ahhh... Hele o pembecik karnı... Taze dişi Maia!
Güzel kızım... Prenses kızım... Biraz daha olgunlaştığında, sokağın sevgilisi olmaya aday kızım!...
Bebecikken, boynumda, koynumda uyuttuğum kızım, bir de kızdırmasan şu sokak sakinlerimizi kızım, umurumda değil yediğin terlikler, yoksa...

Hani, sokak sakinleri insanlarımızın, becerip de tutamadığı çenelerine inat, sen tutabilsen havlamanı...

Maia altı aylık boxer kızımız. Şu an tek istediği sevgi, yemek, su ve oynamak...
Arada bir de havlamak!

Ahhhh... İlle de bir şeyler diyen arkadaşlarına ses verecek...

İlk kez bir hanım sakin bağırmaya başladı, beline kadar camdan sarkarak "Susturun şu köpeği! "

Maia sus kızım, gel kızım, oynayalım saatlerce, sus, nolur sus kızım...

Her aklı başında insanın yapacağı üzere, sakin hanıma gidilir, özür dilenilir, ne amaçla köpeğin alındığı anlatılır ki, ciddi bir gerekçedir, ancak şimdi onu açıklamak demek, apayrı bir konuya geçmek demektir ki, aklı başında hiç kimse bunu yapmaz, ve köpeğin veterinerinin yaptığı açıklamalar ile bilgilendirilir ki, o henüz daha bebektir, ancak bir süre sonra hepsi geçecektir. Ancak, lütfen yine de telefon numaralarımı buyurun, en ufak rahatsızlığınızda lütfen çaldırın, yeter, para bile harcamayın...

Sevdiğimden değil inanın, ki, kayırdığımdan hiç değil, Maia aslında diğer arkadaşlarına kıyasla pek de havlayan bir köpek değildir...

Ancak, gelin görün ki, algıda seçicilik başlamıştır artık!

Diğer günlerde bir bey sakin yine aynı tarzda yarı beline kadar çıkarak pencereye bağırmaktadır, üç hav havından sonra Maia''nın...

Üç gün sonra bir başka sakin hanım, nedense tarz hep aynı, yarı bele kadar dışarıda... Vurgu ve söz yine aynı... "Susturun şu hayvanı! Dizi izleyemiyorum! "

Neden insanlar yarı bele kadar çıkıp, en çirkin sesleriyle bangır bangır bağırırlar?

"Hayrola bir problem mi var?" diye sormak çok mu zordur?

İlk yarı bele kadar çıkana ses çıkarılmadığından mıdır, herkes kendinde o hakkı bulur?

"Ben de tartışmalarınızdan tedirginim" denmediği için mi onlar bu hakları kendilerinde bulur?

Sonra o dizi izleyemeyen sakin hanım, bir pazar günü ortalığı bangır bangır kaldırır!
Aile kavgasıdır, utanır susarsın! Hoş, ne kadar rahatsız olursan ol, "Susun artık!" diyemezsin, tarz meselesidir...

Geçen akşam yine bir komşu, ki, dediğim saatler henüz akşam sekiz, bilemediniz sekiz buçuk saatleridir... Uzaktan Maia''nın arkadaşları seslenmiştir, Maia da artık bilemem, selam mı göndermiştir, dedikodu mu yapmıştır, ne desem yalan! Sakin Bay Komşu, ki, sakin oldukları konusunda endişelerim var, çoğu sabah tartışmalarıyla uyanıyorum, yine aynı tonlama, yine aynı ifade "Susturun şunu!..."
"Özür dilerim" çıkıyor ağzımdan...
"Özür dilemekle olmaz! Susturun şunu! Gönderin şunu!"

"Pardon Beyefendi, tartışma seslerinden rahatsızlık duyduğumuzda biz de mi aynı şekilde davranmalıyız? İnsanların beceremediği susmayı gerektiğinde, hayvandan mı bekleyeceğiz?"

"Gel Maia''cığım, arkadaşlarının var da, senin havlama hakkın yok güzelim..."

Bu sakini sokağımızın, bu konuşmanın(!) geçtiği akşamın ertesinde, aynı saatlerde eşi hanıma bangır bangır bağırıyor! Eşi Hanım da ona!...

Biz bu arada, Maia''yı eğitime göndermiştik... Sırf sokak sakinlerimiz rahatsız olmasın diye... Onca para karşılığında aldığı eğitimin bir parçası da, lütfen sakin ortamı bozmayın... Siz sesinizi yükseltikçe, siz konuşma yerine tartışmayı seçtikçe, Maia endişeleniyor ve ifade tarzı elbette ki havlamak!

Maia Sakin Bey ve hanımının kavgalarına kayıtsız kalamıyor elbet!... Hav ki ne hav!

Tüm sokak sakinleri kızmıyorlar ama o ara Maia''ya, hepsi kavgayı dinlemekle meşgul, muhtemelen...

Kimse de sarkmıyor yarı beline kadar " Yeter! Susun! Dizi izleyemiyorum!"

Sarkmak istiyorum, sarkıp da, lütfen yavaş olun, hayvan rahatsızlanıyor... Diyemiyorum...

İnsanların beceremediğini hayvandan nasıl bekliyorsunuz? Sormak istiyorum... Soramıyorum...

Dayanamam kavga sesine... Tüylerim diken diken... N''olur, biraz yavaş olun...
Diyemiyorum...

Demedikçe mi diyorlar? Bilmiyorum...


Gülgün Karaoğlu



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Birer Kırmızı Karanfil…

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İlk Gece Hapı!..
Sayın Mustafa Kemal Atatürk,
Hayalleriniz Gerçekmiş Gibi Davranın...
Bizim Evin Halleri - 8
Dayanışma Dediğin Böyle Olur, Vallaha!..
Bizim Evin Halleri…4
Acaip Fikirlerim Vardır Benim…
Bizim Evin Halleri – 10
Yok Sayılan Dürtülerimiz...
Bizim Evin Halleri…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Tanımak [Şiir]
Başlığa Ne Hacet! [Şiir]
Meltem Kaçtı Gözlerime... [Şiir]
Yüreği Avuçlarındaydı Adam [Şiir]
İsyanların Ayyukasında! [Şiir]
Eşek Gibi Bir Aşktı Bu! [Şiir]
Heybe Dedi Anne [Şiir]
Nasıl Özledim, [Şiir]
Utanıyorum, [Şiir]
Issız Bir Yoldu Seninki [Şiir]


Gülgün Karaoğlu kimdir?

1963 İzmir doğumluyum. Şiir yazmak gibi bir kaygım olmadı hiç. . . Bir şeyler yazarken form değişiverdi aniden, farkına bile varmadan ben. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülgün Karaoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.