İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie |
|
||||||||||
|
Issız bir yoldu seninki Uzundu, Yol mu yorgundu Sen mi daha çok, Gülmeye çalışan dudaklarından Çıkaramadım, Gözlerinse yorgunluktan mı öyle bakardı, Lanetinden mi kayıp zamana Ya da… Vazgeçmişliğinden miydi, Zor geliyor, konduramıyorum be Mualla! Çiçekler beklemiştik Oje sürerken Ve saçlarımıza dolarken bigudileri Sıcak yaz öğlelerinde Ilık akşamüzerlerinden, Hafiften papatya kokusu saçlarımızda… Hakikaten de açıyordu değil mi Rengini bal rengi saçlarımızın, Güneş altlarında kavrulmamıza Değmişti değil mi Mualla? Şile bezinden elbiseler modaydı tam da o zamanlarda Ucuzdu ya kumaşı, Rengarenk dikerdi annem, Sana da dikmişti Uçuk maviydi seninki Benimki nar çiçeği… El değdirmezdik elimize Büyük bir meziyetle… Hani yakışıklı bir çocuk vardı Hani saatlerce otururdunuz da pastanede Bir türlü izin vermemiştin Ne açılmasına Ne de elini tutmasına… Ah… Mualla… Rahmetli baban Öpüyor mudur alnından? Ne diye o doktor gence Tutunup kaldın ki, Tenine değmek istiyordu o sadece Sakınırken sen elini… Diyemedim be sana Mualla, Bağıra bağıra… Az az söyledim Sen onlara bile tahammül edemedin… Hep bekledin… Yolun yorgundu Mualla, Sen yoldan yorgun… Hala aklımda gözlerin İlk beyazların çıktığında, “Aman, boyarız” demiştim Üç hafta mı sürmüştü hüznün? Issız yolun Çok ıslattı geceleri yastığını, Söylemesen de bilirim, Ah be Mualla, ne diye takıldın kaldın o adama? Yol yordam da bilirdin Oysa Mualla… Kimbilir evlenseydin o Aklı başında adamla O çok istediğin çocuklar da oynaşırdı Etrafında. Ah… Mualla… Ne elin ısındı Ne tenin… Yüreğinse yangın yeri… Mualla var ya, Edebine küfredesim geldi O musalla taşında!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülgün Karaoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |