..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > İronik > Kara İzahçı




17 Haziran 2007
Kompozisyon Ödevi  
Kara İzahçı
Hep benim üzerime yağar yağmur neden Belki de yalan söylediğim için Onyedimdeyken


:CDFE:
Why does it always rain on me
Is it because I lied when I’m at seventeen
Fran Healey (TRAVIS)

Hep benim üzerime yağar yağmur neden
Belki de yalan söylediğim için
Onyedimdeyken




Konu: Geçen yaz başınızdan geçen ilginç bir olayı anlatın.


2-A 462
Ahmet Urlar (Sarıoğlan)


AİLEMİZ BÜYÜYO



Geçen yaz benim ailemle yaşadığım sahil koyuna amca geldi. Biz koyumuzda annem babam ve ben yaşıyoz. Gidiş geliş denizden daha kolay o yüzden daha zor. Pek uzaklaşamayız o yüzden. Okul iyi oldu. Pansiyonumuz var bizim.Yazın birkaç insan kalyor. Paramızı onlardan kazanıyoz. Ben barda barmanlik yaptım bu yaz. kışı bu parayla geçiriyoz. Bazan zor oluyor yaz gelmeden paramız bittiği oldu. Çok şey almıyoz o zaman kasabadan , tam bilmiyorum başka şeyler yapıyoz, annem yapıyor.Elbiselerimizi kendimiz dikiyoz.Yemeğimizide tarladan yiyoz. Annem yazın ücretlere zam yapıyor ama o zaman gelenler kalmaz. Oda yemek parasına zam yapar. Bende barda zam yaptım. Para topluyom televisyon alacam. Annem almam dedi. Olsun ben alacam. Geçen yaz oldu. Turistler gitti havalar güzeldi. Pastırma yaz. amca geldi. Yakşıklıydı, ben öyle buldum. Genelde yabancı turiztler oluyor onların tiplerini sevmiyom. Yerli tip seviyom ben. Bu amcada öyleydi. Tek başına sakin adam. Ayni babam. Bigün yemek yerken annem yanına oturdu. müşterilerin yanına oturmaz. Ben oturum. İçki söyledi babama. Babam abim gibidir. Başka abim yok. Annem tam annedir. Babamla iyi anlaşırız. Çocuk gibidir. Annem bazen çok sert olabiliyor. Babama karşı. O gün de öyle oldu işte. Annem amcanın yanına oturdu. Bi duple istedi. Babam kötü baktı. Annem tersledi onu. İşine bak dedi. Babam anneme karşı gelemez. Sanırım babam annemi kıskandı. Amcaya ters ters bakıp gitti. Doldurdu ama bardakı. Sonra amcayla annem her akşam içmeye başladı. Babamda bende amcayı gidecek diye bekliyoz. Gözlerimizle anlaştık bunu.Amca gitmedi. Bunun üzerine bende kıskandım.

Ondan sonra bir gün bir akşam tartışma çıktı. Ben çardağın tepesinden gizlice dinliyom. Burdan babamı göremiyom ama biliyom oda burda. Amca dediki bu yaştaki çocuk emsirilir mi? Sizi gördüm dedi. Bizi yatarken görmüş. Benim annemin memelerini... emsirme diyordu buna amca. Bu olmazmış. Annem niye diye somadı Ben çok merak ettim. Bence amca da beni kıskandı. Herkes birbirini kıskandı bu yaz. Şimdi aklıma geldi babam bizi hiç kıskanmadı annemle beni Amca zevk alıyodun dedi bende zevk alıyodum. Annemle yatmak çok hoşuma gider. Annem benimle gurur duyduğunu söylüyo. Pipimle oynayınca çok hoş. Ama bir akşam iskelede annemin kucağına yatmışken yanımızda turistler varken istemiştim kızmıştı annem burda olmaz demişti. Annem bunu kimseye söyleme dedi aslında ama. Ama ben sizi çok seviyom öğretmenim. O zaman anladım tuvalet yapmak gibi şey bu emsirmek. Herkezin içinde tuvaletimizi yapıyomuyuz? İzin istiyoz hemde tuvalete gitmek için. Buda öle. Peki amca niye tuhaf buldu. Niye kıskanıyo annem benim o.

Sonra olaylar ondan sonra çıktı. Çocuğuda böyle yapacaksın dedi bağırdı amca. Annemde bağırdı. Televizyon da gömüştüm kasapada babayla anne çocuklar duymasın diye sessiz konuştular. Bizim ailemizde babam konuşmaz. Sonra annem sustu. Lokantanın içine bakıyodu, babam orda. Sonra gitti yanlarına. Bazen babam öyle robot gibi olur. Bizi terkeden baban dedi annem. Amca annemim kocasıymış. Daha önceden burada yaşarmış amcada. Bunu biliyodum , anlamıştım. Annem kızgındı amcaya. Yine bağırmaya başladılar. İsbe dedi sonra bizim koyumuz için. Sonra sözlüğe baktım. Bizim oralar çok sesizdir onu söylüyo. Babamın babasıysa bu amca niye gitmiş, ben anlamadım. Annemde anlatmadı sonradan. Belki sıkılmıştır Bende sıkılmaya başladım artık. İyiiki okul var. Sonra işler çok karıştı. Annemle o amca da kardeşmişler. Annem bağırırken bunu söyledi. Amca annemin bir kocası bir kardeşiymiş. Bunları daha anlamadım. Babamda anlamadı. Öyle bakıyodu. Maymun gibi duruyodu ,kamburunu çıkarttı yine. O kadar söylüyoz yapma diye. Bazen kızıyom ona. Şöyle herhalde babam annemin oğlu olduğuna göre bende annemin oğlu olduğum için büyünce annemin kocası olacam. Anneme sordum cevap vermedi. Okulda aile ansiklopedindede yok.

Öbür günler oldu. Herkes sakindi. Babam amcaya artık sinirli bakmıyordu. Genelde pek bir şey alaşılmaz suratından ama başka zamankinden şaşkındı. Ben annarım Annemle amca yanına oturup konuşmadılar uzun süre. Ben yanlarına gittim aralarına otudum. Beraberce konuşmadık. Amca başımı okşaken sordu hani birdaha çocuğun olamayacaktı? Annem dedi kızımız olsun istiyodun. Mutlaka istiyodun birde dedi niye istediğini biliyordum dedi. Bende kızkardeşim olmasını istiyorum niye bilmiyorum. Şimdi oğlum beni hiç terkedmeycek dedi. Amca babamı sevmemiş gitmiş olabilir. Babamın kimseye zararı yokdur. Kızkardeşim olsaydı güzel olurdu. Oynardık onla. Amca hiç sorunu yokmu dedi benimçin. Annem çok akıllı dedi. Okumayı söktüm onu dediTuristlerle yabancı dil konuşurum ben. Çok meraklı dedi. Okul bitsin dedi. Biraz fazla rahat ama dedi. Hiç utanması yok. Niye utanacağımı annamadım

Son: Amca bizde kalacak. Ben onu sevdim sonradan.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İronik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Absürtük Metinler
Çirkin ve Vasat

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ding Dong
Birbirimiziniz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevme Beni [Şiir]
Terkidi Yar [Şiir]
Nazlı Kum [Şiir]
Siz de mi Zekisiniz! [Deneme]
Önyargı Hakkında Önyargılar [Eleştiri]
F. S. M. [Eleştiri]


Kara İzahçı kimdir?

Kafka'yla bir elmanın iki yarısı gibiyiz. O kurtlu yarım. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Özdemir Asaf, İtalo Calvino...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kara İzahçı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.