Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois |
|
||||||||||
|
Vakit hoyrat bir tefecinin tezgâhında demlendiği soysuz bir kısrak şehveti, mekân kalplerin bozuk paralara, ucuz zevklere ve seyyar sevinçlere meyyal işportacı tezgahı. Hassasiyetin duldasında ne ince ve ne usta nakkaşların hüneriyle bezenmiş kırılganlık, düş kırıklığı. Dünyayı tersinden okumanın, eşyanın, hadisenin ve ruhların en ince noktalarına nüfuz edebilmenin talihsizliği ile, beşik gibi sallanan ve sallandıkça en nazenin ve hayati hassalarından zedelenen ruh; şair. Onun nazarında her şekil ve madde ruhu olan birer şahsiyet, her hadise kapısını çalan haberci. Bembeyaz kâğıtlara dökülen mısralardan başka hiçbir şeyle tatmin olamayan ruhu ve her daim cismini yaralayan, kanatan yalancı hayat, samimiyetsiz ve liyakatsiz insanlardan muzdarip yüreği ile o; yüzüne tanımadığı saadeti ve ferahlığı üfleyecek tabibini bekleyen hasta ... Zavallı şairi köşe bucak peşinden sürükleyen, bitmez tükenmez bir iştihayla kalbin kalavını silen tatminsizlik, Ölçü dairesine bütün dengeleri lehine çevirme maharetini fütursuzca kullanma, sahip olma hükmetme noktasında bütün azalarını seferber etme mevki. Hâlin edep, kanaat, fazilet, adalet şubelerini birer birer kapatıp kalbe ve ruha kilit vurma eğilimi, bir sonraki basamağı insan suretinden hayvan suretine geçiş. Hilkat garibesi, maddede insan mânâ da hayvan. Beyninin çapına kalbinin kıvamina bakmadan durmadan koşturan, hiçbir kurala riayet etmeden merdivenin en üst basamağına varma arzusu, telaşı. Yavaş yavaş insani vasıflardan soyunuş, çıplaklık, huzursuzluk... Vuslata hiçbir zaman erişilmeyen, muhatabı inciltiş yıpratış. Dudaklardan ruhunun dökülen aksi, çıldırma noktası, bedeninin çözülüşü...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |