..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > Muhittin Ulupınar




7 Ocak 2008
Ey Şiir Ey Şair Ey Okur...  
Muhittin ULUPINAR

Muhittin Ulupınar


Ne kadar yazık ki bu narin ve nazenin, naif ve beyza alemin güleç ve şizofren celladı olmaktan beis duymadınız. O kadar mesut ve bahtiyar bir çocukluk yaşanış olmalısınız ki sizi irkiltmedi acı çığlıkları, iniltiler.


:BEID:
Ne kadar yazık ki bu narin ve nazenin, naif ve beyza alemin güleç ve şizofren celladı olmaktan beis duymadınız. O kadar mesut ve bahtiyar bir çocukluk yaşanış olmalısınız ki sizi irkiltmedi acı çığlıkları, iniltiler. Sorumsuzluk ve lyakatsizlik apoletlerini birer deha işareti vehmedip işporta tezgahlarda ışıldatıp gezindiniz. Bu biçimsizliği ve kimliksizliği sahipsizliği kabullendiniz. Suçlusunuz. Hepiniz ayağa kalkın.

Ey şiir, yüreğimin nazenin dilberi gamlı hazan, edep ve usul dairesinde efendisi olmak varken liyakatli efendilerin, üç kuruşluk mısraların büyüsüne asaletini ve saadetini yitirdin. Hokkabaz ve soytarılar çarşısında kucaktan kucağa dolaşan, saadeti ve dinginliği hoyrat nefeslerde arayan sadık dilberliği yeğledin. Sen ki sezai karakoçun mona rozasıydın beni halden hale sokan. Tarifsiz duyguların yüreğimin derinliklerde kopardığı fırtına. Ahmet arif’ in isyanıydın bu hoyrat ve acımasız alem bir hançer gibi sokulan. Refik durbaşın naif yüreklere serptiği su, atilla ilhanın onmaz sevdalara sunduğu derman, fuzulinin leyla ile mecnunu necip fazılın çilesiydin. Sen bu alemde ne kadar şanlıydın ah, ah….
     Ey şair, diyar diyar gezsem bulunur mu bu pür melalime şifa. Ne ziyankâr bir el değmiş olmalı ki yüreğine ne kaleminde ziya ne gönlünde muhabbet kalmış. Loş ışıklarda, yalnız masalarda ve gecenin sıhhate ziyan yarısında zihnini dağıtıcasına kan ter içinde iri bir bebek dünyaya getiren anne gibi yorgun ve yaralısın. Dünyaya getirdiğin ucube öyle biçimsiz ve yabancı ki sen de farkındasın. Kimyevi bir ilacın muhtaç olduğu gibi reçeteye kaleminden dökülen şiirin de öyle muhtaç reçeteye. Boşuna mı yoksa sayfa sayfa şerhler, manifestolar. Yazık yazık…

     Ve sen ey okur, bu nasıl bir hal ki yalnızca eczacılarda bulunan şifayı mezatlarda. İşporta tezgahlarda arıyorsun. Öyle dalgın olmalısın ki bütün uzuvlarına zerkedilen binlerce yılın binlerce hıyanet ve gaflet zehrini nazenin bir çiçek gibi en mümtaz yerlerinde saklıyorsun. Bu ucube halde beynine ruhuna yüreğine velhasıl varlığının işareti bütün hücrelerine ihaneti yaşıyorsun. Bu derin ve hoyrat uykunun kabus kısmı, elbet o görkemli ve asil uyanıştır şimdi yaşanacak olan.

Bekle şimdilik, sabır ve umutla…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kaybettik yıldızlarımızı!
Gönderen: Zeynep Yıldız / , Türkiye
1 Ağustos 2008
Yıldızlar ki halis gerçekler;yıldızlara bakarak bulamaz olduk yolumuzu.Sokaklarımız ışıklandırıldıkça insan yapımı sokak lambaları ile, renk renk; kaybettik yıldızlarımızı!yapmacıklıklar gözlerimizi kamaştırdığından bu yana yittik, yitirildik, yitirdik; aranmada, aramadayız... Yeis yakışmaz bize; beklemedeyiz. Tebrikler ve teşekkürler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şiir, Şair, Okur...
Şiir, Şair, İhtiras

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İltica [Şiir]
Nasıl Bilirsiniz Kalbimi? [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 2 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 6 [Şiir]
Hayata Armağan Şiirler 1 [Şiir]
İnfial [Şiir]
Derviş [Şiir]
Bezgin [Şiir]
Dost Ararsan Cebine Bak [Deneme]
Hep Eylül Oluyor Dokununca [Deneme]


Muhittin Ulupınar kimdir?

kefil olunca hayat,kalbimi yağmurlara açtım. can verdim ipekten düşler için,gönülden göç ettim;göçmen oldum. ten için,ruh için,gönüllerde rahmet çoğaltmak için çıktım mahzenimden; derviş oldum. gece bir bedevi kızı ;yürek münzevi. aç kapıyı bezirganbaşı! çok uzun yollardan geldim. ben bir garip çerçi. heybemde mutluluk iksiri uykularınıza sığmayacak düşler. var mı bir ömürlük umuda,bir avuç sevincin. yol meçhul, yolcu tedirgin. Kör kuşlar vuruyor pencereme hanem virane . . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.